کتاب پیش نویس های زندگی در تحلیل رفتار متقابل

Scripts People Live
Transactional Analysis of Life Scripts
کد کتاب : 1097
مترجم :

شابک : 978-600-7308-08-0
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 380
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

جزو فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

معرفی کتاب پیش نویس های زندگی در تحلیل رفتار متقابل اثر کلود استینر

کتاب پیش نویس های زندگی در تحلیل رفتار متقابل، اثری نوشته ی کلود استینر است که نخستین بار در سال 1974 به انتشار رسید. وقتی کلود استینر و اریک برن، تئوری «تحلیل رفتار متقابل» را توسعه دادند، باور اساسی آن ها مبنی بر این که «آدم ها شاهزاده و شاهزاده خانم به دنیا می آیند اما با گذشت زمان ممکن است به قورباغه تبدیل شوند»، با این قاعده ی بنیادین روان درمان گری که بیان می کند فشارهای عاطفی و ذهنی از درون نشأت می گیرند، همسویی نداشت. استینر در این کتاب، به تشریح این باور می پردازد و توضیح می دهد که آدم ها ذاتاً سالم هستند اما بر اساس تأثیرات مثبت یا منفیِ وارد شده از پیرامون، الگو یا پیش نویسی مشخص را در همان ابتدای زندگی برای خود شکل می دهند. بنابراین، کودکان تصمیم می گیرند (هر چند ناخودآگاه) که شاد باشند یا غمگین، برنده باشند یا بازنده و قوی باشند یا وابسته؛ آن ها پس از اتخاذ این تصمیم، بقیه ی زندگی خود را صرف محقق ساختن انتخابشان می کنند. با مطالعه ی کتاب پیش نویس های زندگی در تحلیل رفتار متقابل، می توانید از این تصمیم های خودآگاه و ناخودآگاه آگاه شوید و در صورت نیاز، آن ها را تغییر دهید.

کتاب پیش نویس های زندگی در تحلیل رفتار متقابل

کلود استینر
کلود استینر، زاده ی 6 ژانویه ی 1935 و درگذشته ی 9 ژانویه ی 2017، روان درمانگر و نویسنده ی آمریکایی بود که در فرانسه چشم به جهان گشود.استینر در پاریس به دنیا آمد و در سال 1939 به خاطر حملات نازی ها همراه خانواده به مکزیک رفت.او در سال 1952 به ایالات متحده مهاجرت و در رشته ی مهندسی تحصیل کرد. استینر در سال 1957 با روانپزشکی به نام اریک برن ملاقات کرد و دنبال کننده ی نظریات او شد. او مدرک دکترای خود را در روانشناسی بالینی در سال 1965 از دانشگاه میشیگان دریافت کرد. آثار او بر موضوعاتی چون پیش نوی...
نکوداشت های کتاب پیش نویس های زندگی در تحلیل رفتار متقابل
It offers a hopeful and practical analysis so that we can lead more meaningful and fulfilling lives.
این کتاب، تحلیلی امیدبخش و کاربردی ارائه می کند تا بتوانیم زندگی هدفمندتر و رضایت بخش تری داشته باشیم.
Goodreads

A classic in psychological theory.
اثری کلاسیک در نظریه پردازی های روانشناسی.
Amazon Amazon

Detailed and useful.
پرجزئیات و مفید.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب پیش نویس های زندگی در تحلیل رفتار متقابل (لذت متن)
سرنوشت هر یک از ما به شدت تحت تاثیر «پیش نویس های زندگی» ماست. پیش نویس هایی که در دوران کودکی توسط والدین یا جایگزین عاطفی آنان برای ما، «طراحی» گردیده، و سپس تقویت شده که با حوادث بعدی زندگی ما توجیه شده و بیشترین تاثیر آن بصورت ناخودآگاه در «انتخاب» های مهمی است که در بزرگسالی و تحت فشار های گوناگون انجام می دهیم.

ما شاهزاده و شاهزاده خانم به دنیا می آییم و بعد ها به واسطه ی آنچه که بر ما می گذرد، ممکن است تبدیل به قورباغه شویم.