کتاب سه رساله؛ جستارهایی دربارۀ لیبرالیسم کلاسیک

The Bastiat Collection
کد کتاب : 112239
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6004058988‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 172
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سه رساله؛ جستارهایی دربارۀ لیبرالیسم کلاسیک اثر کلود فردریک باستیا

کتاب « سه رساله؛ جستارهایی دربارۀ لیبرالیسم کلاسیک» نوشته « کلود فردریک باستیا» توسط نشر ثالث منتشر شده است.
جهان همیشه به این نیاز داشته است: مجموعه ای غول پیکر از بزرگترین آثار باستیا در یک نسخه جیبی تک و فوق العاده، با قیمتی بسیار مقرون به صرفه. همه بهترین مقالات این غول آزادی اینجا هستند، 1000 صفحه به اضافه از آن، اما در یک بسته فشرده که هنوز هم خواندن آن آسان است. در واقع، نگه داشتن آن و حتی بیشتر خواندن آن لذت بخش است.
حکومت جعل بزرگی است که به واسطهٔ آن همه تلاش میکنند با هزینه دیگران زندگی کنند. رساله حکومت قانون فاسد شده و متعاقب آن نیروی پلیس کشور نیز فاسد شده است به نظر من، قانون نه تنها از هدف اصلی اش دور شده بلکه از هدفی کاملا مغایر پیروی میکند! قانون به سلاحی برای هر نوع حرص و آز تبدیل شده است و به جای رسیدگی به جرایم خود مرتکب اعمال زیانباری می شود که انتظار میرفت آنها را مجازات کند اگر این واقعیت داشته باشد، واقعیتی خطیر است و من وظیفه ای اخلاقی بر دوش خود حس میکنم تا توجه هموطنانم را به آن جلب کنم. رساله قانون در اقتصاد یک عمل، عادت، نهاد و قانون، نه یک تأثیر بلکه مجموعه ای از تأثیرات را در پی دارد. از بین این آثار، اولین تأثیر آنی و مشهود است و خود را همزمان با علتش نشان میدهد که دیده می شود، اما تأثیرات دیگر یکی پس از دیگری آشکار میشوند. آنها مشهود نیستند و اگر بتوانیم آنها را پیش بینی کنیم به نفعمان خواهد بود. رساله آنچه دیده میشود و آنچه دیده نمی شود.

کتاب سه رساله؛ جستارهایی دربارۀ لیبرالیسم کلاسیک

کلود فردریک باستیا
کلود فردریک باستیا (Claude-Frédéric Bastiat)(/bɑːstiˈɑː/؛ فرانسوی: [klod fʁedeʁik bastja]؛ 30 ژوئن 1801 - 24 دسامبر 1850) اقتصاددان، نویسنده و یکی از اعضای برجسته مکتب لیبرال فرانسه بود.یکی از اعضای مجلس ملی فرانسه، باستیا مفهوم اقتصادی هزینه فرصت را توسعه داد و تمثیل پنجره شکسته را معرفی کرد.جوزف شومپیتر، نظریه‌پرداز اقتصادی، او را «باهوش‌ترین روزنامه‌نگار اقتصادی جهان» توصیف کرد.به عنوان طرفدار اقتصاد کلاسیک و اقتصاد آدام اسمیت، دیدگاه‌های او طر...
دسته بندی های کتاب سه رساله؛ جستارهایی دربارۀ لیبرالیسم کلاسیک