کتاب هزارتوی خواب و هراس

The Thousand Rooms of Dreams and Fear
کد کتاب : 1998
مترجم :
شابک : 978-600-405-041-8‮
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 127
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

از رمان های پرفروش در آمریکا

معرفی کتاب هزارتوی خواب و هراس اثر عتیق رحیمی

کتاب هزارتوی خواب و هراس، رمانی نوشته ی عتیق رحیمی است که نخستین بار در سال 2002 به چاپ رسید. فرهاد، دانشجویی معمولی است که به شراب، زنان و شعر علاقه دارد و نسبت به باورهای مذهبی پدربزرگش بی اعتناست. اما در یک شب، همه ی این ها تغییر می کند. اکنون سال 1979 است و افغانستان شاهد اولین روزهای کودتای حامی شوروی است. فرهاد با یکی از دوستانش که قصد فرار به پاکستان را دارد، برای نوشیدن و معاشرت بیرون رفته است. اما چند ساعت بعد، در خانه ای ناشناس، کتک خورده و سردرگم، به هوش می آید. او در ابتدا فکر می کند که مرده اما به تدریج یادش می آید که چه اتفاقاتی افتاده است. همزمان با غرق شدن ذهن فرهاد در خاطرات، ترس ها و توهمات، و محو شدن مرز میان واقعیت و خیال، او درمی یابد که اگر می خواهد از دست سربازان فرار کند، باید مانند دوستش همه ی دلبستگی های خود را کنار بگذارد و راهی برای ورود به پاکستان پیدا کند.

کتاب هزارتوی خواب و هراس

عتیق رحیمی
عتیق رحیمی، زاده ی ۲۶ فوریه ۱۹۶۲ در کابل، نویسنده و کارگردان فارسی زبان افغانستانی-فرانسوی است. او در ۱۰ نوامبر ۲۰۰۸ جایزه ی معتبر گنکور را برای رمان سنگ صبور کسب کرد.او در زمان جنگ های داخلی افغانستان در سال ۱۹۸۴ در حالی که در سن ۲۲ سالگی به پاکستان گریخت و پس از درخواست پناهندگی از سفارت فرانسه به پاریس رفت.رحیمی پس از ورود به فرانسه، در دانشگاه رووان به تحصیل ادبیات مدرن فرانسه پرداخت و پس از آن مدرک دکترایش را در رشته ی سینما از سوربون دریافت کرد. او نخستین رمان خود به نام خاکستر و خاک را...
نکوداشت های کتاب هزارتوی خواب و هراس
An original and utterly personal work.
اثری بدیع و فوق العاده شخصی.
Publishers Weekly Publishers Weekly

It offers an insight into the deepest fears of the people of Afghanistan.
این اثر بینشی درباره ی ژرف ترین ترس های مردم افغانستان را ارائه می کند.
Los Angeles Times Los Angeles Times

An intensely intimate portrait of a man questioning reality and the limits of the possible.
تصویری فوق العاده درونی و شخصی از مردی که واقعیت و محدودیت های امور ممکن را زیر سوال می برد.
Words without Borders

قسمت هایی از کتاب هزارتوی خواب و هراس (لذت متن)
چشم هایم را بسته ام، یا هوا تاریک است؟ نمی شود گفت. شاید شب باشد و دارم خواب می بینم. ولی چرا اینجوری فکر کنم؟ نه، بیدارم، ولی چشم هایم بسته است. مطمئنم که خواب بوده ام. یادم می آید خوابی دیدم که بچه ای تویش داد می زند: «بابا.» کدام بچه؟ هیچ نمی دانم. صدایش آشنا نبود. شاید خودم بودم که زمان بچگی دنبال پدرم می گشتم.

«باید از دو چیز زن ها بر حذر باشی. موهایش و اشک هایش.» خدا می داند چرا پدربزرگم این حرف را به پدرم زد. بعد ادامه داد: «موهایش به زنجیرت می کشد و اشک هایش غرقت می کند.»

زندگی بعد از مرگ، فقط باوری است که انسان برای تحمل ترس خود از عدم ساخته است.