کتاب روزهای قفقاز

Days in the Caucasus
کد کتاب : 112490
مترجم :
شابک : 978-6004059169
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1945
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب روزهای قفقاز اثر بانین ام البنین

کتاب «روزهای قفقاز»، اثری از نویسنده و زندگی‌نامه‌نگار مشهور آذربایجانی بانین ام‌ البنین است. بنین در سال 1905 در باکو، که در آن زمان بخشی از امپراتوری روسیه و اکنون پایتخت آذربایجان است، به دنیا آمد. این کتاب اتوبیوگرافی‌ که اولین‌بار در سال 1945 منتشر شد، داستان دوران کودکی و نوجوانی او را در آذربایجان در اوایل قرن بیستم تعریف می‌کند، دوره‌‌ای که شاهد تغییرات عمده‌ی سیاسی و اجتماعی بود.«روزهای قفقاز»، به زندگی در آذربایجان پیش و حین انقلاب‌های روسیه و سپس تأسیس اتحاد شوروی می‌پردازد. بنین با جزئیات غنی و احساسی درخور و شایسته، خاطرات خود را از زندگی در میان خانواده‌ای ثروتمند و فرهنگ‌های متنوع موجود در قفقاز روایت می‌کند.
او داستان‌هایی درباره‌ی عشق، خیانت، سنت‌ و تغییر را به مخاطب کتاب عرضه می‌کند و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از زندگی در این بخش از جهان را ارائه می‌دهد. این کتاب به‌دلیل توصیفات بصری و عاطفی غنی‌اش از زندگی در قفقاز در یک دوره‌ی تاریخی تلاطم‌آمیز‌ حائز اهمیت است. «روزهای قفقاز» نه‌تنها نگاهی است به تاریخ و فرهنگ آذربایجان، بلکه قدرت تحمل و بلوغ فکری نویسنده‌ی کتاب، بانین ام البنین را در شرایطی سخت و چالش‌برانگیز نیز به تصویر می‌کشد. بنین با سبک نوشتاری ساده، روان و توصیفی خواننده را به دل زندگی و فرهنگ قفقاز می‌برد. او مهارت خاصی در به کار بردن جزئیاتی دارد که مکان‌ها، افراد و رویدادها را برای خواننده زنده می‌کند.
این کتاب، خواننده را به تجربه‌ای احساسی و آموزنده دعوت می‌کند که نگرشی درباره‌ی تنوع فرهنگی منطقه قفقاز و تحولات فکری نویسنده  ارائه می‌دهد. نگرش نویسنده پنجره‌ای به دنیایی دیگر و دوره‌ای تاریخی متفاوت باز می‌کند.  کتاب روزهای قفقاز برای کسانی که به تاریخ قفقاز علاقه‌مند هستند یا به‌دنبال درک بهتری از تأثیرات فرهنگی و تاریخی بر روی زندگی شخصی، افراد یک جامعه هستند، یک منبع ارزشمند به شمار می‌رود. بنین نه‌تنها زندگی خودش را به تصویر می‌کشد، بلکه به ما اجازه می‌دهد تا عمق تجربه‌ی انسانی را در شرایطی منحصربه‌فرد دریابیم.

کتاب روزهای قفقاز

بانین ام البنین
ام البنین اسدولایف (ام البانو Äsâdullayeva) (18 دسامبر 1905 - 23 اکتبر 1992) نویسنده فرانسوی آذربایجانی تبار بود که با نام مستعار بنین می نوشت.