کتاب لهجه ها اهلی نمی شوند

Beyond Memory: An Anthology of Contemporary Arab American Creative Nonfiction
کد کتاب : 116947
مترجم :
شابک : 978-6226194679
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب لهجه ها اهلی نمی شوند اثر پائولین کلدس

پائولین کلدس و خالد مطاوع در «لهجه ها اهلی نمی شوند»، خوانندگان را به سفری در میان چشم‌انداز متنوع و غنی تجربیات عرب آمریکایی دعوت می‌کنند. از طریق مجموعه‌ای از مقالات، خاطرات و تأملات خاطره‌انگیز، این گلچین کاوشی قانع‌کننده از هویت، فرهنگ، و تعلق در متن دیاسپورای عرب آمریکایی ارائه می‌کند.
نقل قول کالداس و ماتاوا، «حافظه چیز پیچیده ای است. گاهی اوقات داستانی را با چنان وضوحی ارائه می‌دهد که احساس می‌کنید همین اتفاق افتاده است. گاهی اوقات، تصویری را به قدری تکه تکه ارائه می‌دهد که تشخیص واقعی یا خیالی بودن آن دشوار است.»، زمینه را برای کتابی فراهم می‌کند که عمیقا در پیچیدگی‌های حافظه‌ی شخصی و جمعی می‌کاود. با بینش دقیق و نثر غنایی، مشارکت‌کنندگان در این گلچین به نکات ظریف یادآوری، کشف حقایق پنهان، به چالش کشیدن روایت‌های غالب، و روشن کردن پیچیدگی‌های زندگی عرب آمریکایی می‌پردازند. یکی از موضوعات کلیدی این کتاب سیال بودن هویت و شیوه‌هایی است که آمریکایی‌های عرب درباره احساس خود در زمینه‌های فرهنگی آمریکا مذاکره می‌کنند. مشارکت‌کنندگان از طریق روایت‌های تکان‌دهنده و غالبا عمیق شخصی، تلاقی‌های قومیتی، نژادی، مذهبی و ملیتی را بررسی می‌کنند و با پرسش‌هایی مانند همسان‌سازی، اصالت و جستجوی تعلق دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این کتاب همچنین به عنوان یک پلتفرم برای صداهایی عمل می‌کند که اغلب در گفتمان جریان اصلی به حاشیه رانده ‌شده یا خاموش می‌شوند. مشارکت‌کنندگان از طریق داستان‌های خود، تجربیات متنوع آمریکایی‌های عرب را روشن می‌کنند، از مبارزات مهاجران در مسیر پیچیدگی‌های یک کشور جدید تا چالش‌های افراد نسل دوم که با میراث خود دست و پنجه نرم می‌کنند. در سرتاسر کتاب، نویسندگان قدرت داستان‌های غیرداستانی خلاقانه را به‌عنوان ژانری که مرزهای بین خاطرات و تخیل، حقیقت و داستان سرایی را محو می‌کند، به نمایش می‌گذارند. مقالات در "لهجه ها اهلی نمی شوند" با صداقت خام، تصاویر زنده و طنین احساسی مشخص شده‌اند و خوانندگان را دعوت می‌کنند تا با پیچیدگی های هویت عرب آمریکایی به شیوه ای عمیقا شخصی و صمیمی درگیر شوند. در فصول پایانی این کتاب، نویسندگان پیامی از امید و پایداری را به خوانندگان ارائه می‌دهند. آنها می نویسند: "داستان های ما گواهی است بر انعطاف پذیری روح انسان، و یادآوری این است که حتی در مواجهه با سختی ها، ما این قدرت را داریم که روایت های خود را پس بگیریم و سرنوشت خود را رقم بزنیم."
با صداهای متنوع، روایت‌های قدرتمند و بازتاب‌های تفکر برانگیز، «لهجه ها اهلی نمی شوند» برای هر کسی که علاقه‌مند به کشف پیچیدگی‌های هویت و تجربه آمریکایی عرب است، خواندنی است. همانطور که کلدس و مطاوع به ما یادآوری می‌کنند، «داستان‌های ما این قدرت را دارند که به چالش بکشند، الهام بخشند، و دگرگون‌کنند و نگاهی اجمالی به نقاشی‌های غنی از زندگی عرب آمریکایی ارائه دهند».

کتاب لهجه ها اهلی نمی شوند

پائولین کلدس
پائولین کالداس (Pauline Kaldas، متولد ۱۹۶۱)، شاعر و نویسنده‌ی مصری‌آمریکایی و استاد ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاقانه‌ی دانشگاه هالینز، کتاب‌هایی مثل خاطره‌پردازی‌ نامه‌هایی از قاهره و مجموعه شعرِ قطب‌نمای مصری را در کارنامه‌اش دارد و جستارها، داستان‌ها و اشعارش در نشریات مختلف هم منتشر شده‌اند. او در جستارهایش بیشتر درباره‌ی ادبیات چندفرهنگی، ادبیات مهاجران و نویسندگان زن عرب می‌نویسد.