کتاب در سایه خشونت

In the Shadow of Violence: Politics, Economics, and the Problems of Development
سیاست اقتصاد و مسائل توسعه
کد کتاب : 11751
مترجم :

شابک : 9789643345679
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش در آمریکا

معرفی کتاب در سایه خشونت اثر داگلاس نورث

کتاب در سایه خشونت، اثری نوشته ی داگلاس نورث، جان جوزف والیس و باری آر وینگاست است که اولین بار در سال 2012 منتشر شد. این کتاب، چارچوب های مفهومی کتاب «خشونت و نظم های اجتماعی» را در 9 کشور در حال توسعه به کار می گیرد. این نمونه ها نشان می دهند چگونه کنترل سیاسی بر امتیازهای ویژه ی اقتصادی، مورد استفاده قرار می گیرد تا خشونت محدود گردد و ائتلاف نهادهای قدرتمند در چارچوب قواعد نگه داشته شود. نمونه های مطرح شده در کتاب در سایه خشونت، به جای صرفا فاسد نامیدن سیاستمداران و افراد پرنفوذ، نشان می دهند دست یافتن به توسعه در جوامعی که در آن ها، نقش نهادهای اقتصادی به منظور ایجاد تعادل و ثبات سیاسی تحت کنترل قرار می گیرد، بسیار سخت تر از جوامع دیگر است.

کتاب در سایه خشونت

نکوداشت های کتاب در سایه خشونت
With considerable insights into modern development.
با بینش هایی شایان توجه درباره ی توسعه ی مدرن.
Lee J. Alston, University of Colorado

A provocative work.
اثری برانگیزاننده.
David D. Laitin, Stanford University

With rigorous analyses.
با تحلیل هایی موشکافانه.
Benito Arruñada, University Pompeu Fabra, Spain

قسمت هایی از کتاب در سایه خشونت (لذت متن)
موفقیت در اقتصاد همانند توسعه ی سیاسی در درجه ی اول به بهبود نهادها بستگی دارد. این نکته در طول بیست سال گذشته به اجماعی در میان اقتصاددانان تبدیل شده است؛ در این سال ها جهان شاهد نمونه های بسیاری از ناکامی ها در توسعه به رغم وفور سرمایه، منابع طبیعی و جمعیت های تحصیل کرده بود؛ جمعیت هایی که در صورت عدم بهره گیری صحیح نهادها از آن ها یا دست به مهاجرت می زنند و یا راکد می مانند. اکنون پرسش این است که کدام نهادها مناسبند؟

برخی معتقدند کشورهای در حال توسعه می بایست از موفق ترین و پردرآمدترین نهادهای اقتصادهای جهان، یعنی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، الگوبرداری کنند. با این حال بیشتر کشورهای دارای درآمد متوسط و پایین، آمادگی بهره گیری از اغلب نهادهای اروپای غربی یا آمریکای شمالی را ندارند، یا آنکه چنین نهادهایی اگر به این اقتصادهای با درآمد اندک یا متوسط منتقل شوند، کارکرد بسیار متفاوتی خواهند داشت.

در بسیاری از جوامع، ظرفیت خشونت ورزی نهان است؛ یعنی در اکثر سال ها سازمان ها عموما از خشونت اجتناب می ورزند، اما گاهی آن را ابزاری سودمند برای پیگیری اغراض خود می یابند. جوامعی که در سایه ی خشونت زندگی می کنند بخش اعظمی از تاریخ بشریت و اکثر جمعیت امروز جهان را تشکیل می دهند. ترتیبات اجتماعی با ایجاد انگیزه برای اشخاص قدرتمند جهت همکاری به جای نزاع مانع از توسل به زور می شوند.