کتاب چنگیز خان

Genghis Khan
سازندگان جهان ایرانی-اسلامی (جلد چهارم)
  • 15 % تخفیف
    70,000 | 59,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نامک نامک
    نویسنده: میکال بیران
کد کتاب : 12108
مترجم :
شابک : 9786006721484
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 271
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب چنگیز خان اثر میکال بیران

چنگیز خان (بین سال‌های ۱۱۵۵ تا ۱۱۶۲–۱۲۲۷)، با نام اصلی تموچین، خان مغول و سردار جنگی بود که قبایل مغول را متحد ساخت و با فتح بخش‌های وسیعی از آسیا شامل چین، روسیه، ایران و همچنین اروپای شرقی، امپراتوری مغول را پایه‌گذاری کرد. او پدربزرگ قوبلای خان اولین امپراتور از سلسله یوان در چین و همچنین هولاکو خان، نخستین ایلخان ایران بود.
میشال بیران در این کتاب دیدگاه بدیع در مورد شخصیتی که بسیار مورد انتقاد قرار می‌گیرد، تأثیر عظیم چنگیز خان را بر جهان اسلام، چه مثبت و چه منفی، توضیح می‌دهد. بیران که اغلب به عنوان یک کشتار جمعی، غارتگر و دشمن سرسخت دین مورد انتقاد قرار می گیرد، نشان می دهد که تأثیر سازنده او بر اسلام نیز قابل توجه بوده است - میراث او حتی امروز در آسیای مرکزی آشکار است. این کتاب قابل دسترس که دربرگیرنده دوران اولیه زندگی چنگیز خان، فتوحات او، قدرت ماندگار فرزندانش، و شیوه های متعددی است که او در زمینه های مختلف مسلمانان ارائه می شود، بینش شگفت انگیزی را در مورد یکی از بدنام ترین مردان تاریخ ارائه می دهد.
هدف مجموعه سازندگان جهان ایرانی- اسلامی آشنا مها آشنا ساختن افراد غیر متخصص و علاقه مند به پژوهشهای مستند و دقیق درباره تاریخ و تمدن ایران و اسلام است.
ما شخصیت های مرتبط با فرهنگ ایرانی در انتخاب کردیم و دست به کار ترجمه شدیم. ممکن است اثری در این مجموعه به فردی غیرایرانی اختصاص داده شده باشد، ولی آن فرد به دلایل مختلف و در وجوه گوناگون در تاریخ و فرهنگ ایرانی موثر بوده است. لذا بی هیچ جانبداری و تعصب و تنها با تأکید بر عوامل تاریخی و نیز صحت در روش تحقیق مجموعه آثار منتشر شده را انتخاب کرده ایم.

کتاب چنگیز خان