کتاب افسانه قدرت در گذر تاریخ

The legend of power in the passage of history
از زندگی قبیله ای تا دیپلماسی رسانه ای
کد کتاب : 125359
شابک : 978-6004058742
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 402
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب افسانه قدرت در گذر تاریخ اثر فریدون وردی نژاد

افسانۀ قدرت تنها نشانۀ تمایز انسان با سایر موجودات و حتی انسان های گوناگون با یکدیگر است چنانکه گذر از فرهنگ ها، قومیت ها، ملیت ها، ساختارها، سازه های اندیشه ای و نیز گذر از پیچیدگی های ذهنی بشر همچنان افسانۀ قدرت باقی مانده است. افسانه ای که هر روز حیاتی نو می یابد و در جلوه گری خود خواستنی تر و فریبنده تر می شود. این پدیدۀ جذاب، گاهی در اراده ای پنهان برای کشف راز هستی رخ می نماید، گاهی برای تعریف ابعاد وجودی انسان چهره می گشاید و گاهی در تقابلی سخت با طبیعت برای سلطه ورزی زورآزمایی می کند. در نهایت، قدرت، در پی به بند کشیدن همه چیز و همه کس، هیچ قید و بندی را نمی پذیرد تا «خواست قدرت» بتواند به «اراده ای» تبدیل شود که «علم و حیات » را در این هستی بیکران به استخدام درآورد و ظرفیت های نهانش را آشکار سازد .
کتاب حاضر به واکاوی مفهوم قدرت در گذر تاریخ می پردازد و در مسیر بازخوانی آرای اندیشمندان و محققان علوم اجتماعی و سیاسی و ارتباطی، با تبیین تغییرات اساسی ای که در مفاهیم و کارکردهای قدرت در حوزۀ زندگی اجتماعی رخ داده است به تطور چیستی و چگونگی تعامل انسان با قدرت نظر دارد.

کتاب افسانه قدرت در گذر تاریخ

فریدون وردی نژاد
فریدون وردی‌نژاد (۱۵ خرداد ۱۳۳۵ در بروجرد) فعال سیاسی، روزنامه‌نگار و دیپلمات ایرانی است. وی در ابتدای انقلاب به عضویت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و سپس به عضویت سپاه پاسداران درآمد. بین سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۰ مدیریت خبرگزاری ایرنا را بر عهده داشت و در این دوران دانشکده خبر و مجموعه نشریات ایران را بنیان گذاشت. وردی‌نژاد از سال ۸۰ تا ۸۴ سفیر ایران در چین بود. وی استاد رشته مدیریت رسانه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بود که در سال ۱۳۸۹ بازنشسته اعلام شد.وي در تاريخ ۲۴ تيرما...