کتاب مجموعه آثار کوروش شیشه گران

The Art of Altruism Koorosh Shishegaran
کد کتاب : 12543
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 312
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : جلد سخت
زبان کتاب : انگلیسی
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مجموعه آثار کوروش شیشه گران اثر حمید کشمیرشکن

ناشر کتاب مجموعه آثار کوروش شیشه گران انتشارات ساکی بوکز (Saqi Books) است که آن را در انگلستان منتشر و در نقاط مختلف جهان توزیع کرده است.

در بخش نخست کتاب، پس از مقدمة جامع گردآورنده، مقالاتی از حمید دباشی، دیوید گلووی، حمید کشمیرشکن، علیرضا سمیع آذر و عباس دانشوری در تحلیل نگرش و مسیر هنری این هنرمند مطرح ایرانی به چشم می خورد. این کتاب که با دقت آکادمیک درخور توجهی تدوین شده، در بخش دوم، آثار مختلف پنج دوره کاری کوروش شیشه گران را به صورت جامع و متناسب با سال های خلق آن ها به تصویر می کشد: «آثار تکثیری»، «اجراهایی از آثار نقاشان بزرگ»، «هنر پستی»، «هنر+هنر و هنر غلط»، «پوسترهای سیاسی اجتماعی»، «طراحی های جنگ»، «خط خطی ها» (در دو بخش اسکیس ها و نقاشی ها). پس از مقالات و ارائه آثار هنرمند، یک گاه شمار (Chronology) جامع در مرور کارنامه هنرمند دیده می شود و کتاب با اطلاعات کاملی از فهرست تصاویر، کتابشناسی و منابع، معرفی نگارندگان و نمایه به اتمام می رسد.

آثار شیشه گران در دهه هشتاد مصداق بارزی از نوعی بی پایانی و تجسمی از فضای بی سامان و درهم پیچیده جهان پیرامونش است. جهانی که هنرمند پیش روی ما می گذارد، یادآور فرم قوام نیافته ای از اسطوره آفرینش در زمان بی شکلی و پیچیدگی ابتدایی خود است که پرده ای ناگاه از آن کنار زده شده و تقابل فضاهای مثبت و منفی در آن بیش از همه خودنمایی می کند.

کتاب مجموعه آثار کوروش شیشه گران

حمید کشمیرشکن
دکتر حمید کشمیرشکن دکترای تاریخ هنر (معاصر) را از کالج SOAS، دانشگاه لندن در سال 1383 اخذ کرد و سپس دو دوره فوق‌دکترا را در دانشگاه آکسفورد در سال های 1383ـ1384 و 1387 با بورس آکادمی‏ بریتانیا گذراند. وی پژوهشگر و استاد مهمان در دانشگاه لندن و نیز عضو هیئت علمی مهمان در دپارتمان تاریخ هنر دانشگاه آکسفورد بوده ‌است. ایشان از سال 1383 تا 1391 استاد مهمان در مرکز پژوهشی خلیلی (متمرکز بر هنر و مواد فرهنگی خاورمیانه) دانشکدة مطالعات شرقی در دانشگاه آکسفورد بوده ‌است. علاقه و تمر...
دسته بندی های کتاب مجموعه آثار کوروش شیشه گران