کتاب اگر فرزند دختر دارید

If you have a girl child
کد کتاب : 12643
مترجم :
شابک : 978-9643123468
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب اگر فرزند دختر دارید اثر الناجانینی بلوتی

کتاب اگر فرزند دختر دارید ، تجزیه و تحلیلی مبتنی بر مشاهدات متعدد از زندگی کودک با توجه به پسر یا دختر بودن او ، مطالعه بر روی پایه های آموزش است که به صورتی یکسان برای هر دو جنسیت ، وبه شکل تقریبا ناخودآگاه و به طور خودکار منتقل می شود. نویسنده در کتاب اگر دختر دارید نشان می دهد که چگونه این تحلیل ها و نتیجه گیری ها حاصل مجموعه ای کاملی از شرایط از جمله بازی ها ، اسباب بازی ها و ادبیات کودکان است و روش های آموزش ، آمادگی نداشتن معلمان و مربیان و رابطه ی همیشه مخدوش آنها را با کودکان مورد انتقاد قرار می دهد. این کتاب با چاپ 250،000 نسخه در فرانسه ( و همانطور در ایتالیا) کتابی بسیار موفقیت آمیز بوده است. "چه سودی می تواند پسربچه ای از فرض کردن تعلق داشتن خودش به یک قشر بالاتر کسب کند؟ ، فقط به این دلیل که پسر متولد شده است؟ ختنه ای که او انجام می دهد به همان اندازه فاجعه بار است که دختر کوچکی به دلیل اینکه متعلق به جنسیت زن است پذیرفته است که پایین تر است و باید حقارت را تحمل کند. این کتاب یک کتاب بیش دهنده و روشنگر است که به افراد می آموزد یک بار دیگر و شکل دیگری به مسئله ی جنسیت نگاه کرده و سعی در حل بحران موجود کنند. کتاب اگر فرزند دختر دارید که به سادگی و روانی یک رمان نوشته است با نثر جذابش خواننده را هم آگاه و هم سرگرم می کند.
کتاب اگر فرزند دختر دارید را محمد جعفر پوینده ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر نی منتشر شده است.

کتاب اگر فرزند دختر دارید

الناجانینی بلوتی
خانم النا جانینی بلوتی از سرآمدان عرصهٔ تعلیم و تربیت در ایتالیاست که مدیریت «زایشگاه مونته‌سوری» را از آغاز برعهده داشته است. خانم بلوتی علاوه بر تجربهٔ عملی گسترده، آثار بسیاری منتشر کرده
دسته بندی های کتاب اگر فرزند دختر دارید
قسمت هایی از کتاب اگر فرزند دختر دارید (لذت متن)
بر طبق یافته های علمی مسلم پدر است که جنسیت فرزند را تعیین میکند. اسپرماتوزوئیدها به دو دسته تقسیم می شوند: آنهایی که حامل کروموزوم ایکس هستند باعث دختر شدن جنین و آنهایی که حامل کروموزوم ایگرگ هستند باعث پسر شدن جنین می شوند. اما بر اساس آن چه علم تا به امروز اثبات کرده است) بارور شدن تخمک توسط کروموزوم ایکس یا ایگرگ فقط به تصادف بستگی دارد. با وجود یقین علمی به مسئولیت پدر در تعیین جنسیت نوزاد پذیرش این امر با دشواری های بسیار روبه رو است، زیرا باید با پیشداوری بسیار رایج و ریشه داری مخالفت ورزد که زن را در هر حال مسئول تعیین جنسیت نوزاد می داند. بارها چنین عباراتی به گوشمان خورده است که اونم یک پسر کاکل زری برایم آورده!»، «زنم عرضه پسر زاییدن ندارد»، «زنم فقط بلد است دختر پس بیندازد!»