کتاب عقاب دو سر

The Eagle with Two Heads
کد کتاب : 128439
مترجم :

شابک : ‏‫‭978-6225732179‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 213
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب عقاب دو سر اثر ژان کوکتو

تراژدی کرانتز همیشه یک معما باقی خواهد ماند. چگونه قاتل وارد اتاق ملکه شد؟ با چه تهدیدی توانسته بود سه روز پیش او بماند؟ ملکه در بالای پلکان کتابخانه در حالی که چاقویی در پشتش فرو رفته بود پیدا شد. او لباس سوارکاری به تن داشت و به سمت پنجره آمده بود تا برای اولین بار خود را بدون روبند به سربازانش نشان دهد. قاتل در پایین پله ها در حالی که با زهر کشته شده بود افتاده بود. این تراژدی از جنبه های تاریخی، علمی، شاعرانه، عاشقانه و فرقه ای اهمیت بسیاری دارد و همه اینها قابل قبول هستند و می توانند واقعیت داشته باشند.

آنها پادشاه را کشتند چون میخواست تماشاخانه بسازد و حال میخواهند مرا بکشند چون پشت سر هم دارم قصر میسازم. موضوع از جانب ما بسیار طبیعی است؛ خانواده های ما دیوانه وار عاشق هنرند و ذوق خودشان را با نوشتن بسیاری شعر ناکارآمد و نقاشی کردن تابلوهای حقیرانه نشان میدهند. این گونه میخواهند جایگاهی برای خودشان دست و پا کنند و از آنجا که به جایی نمی رسیدند بارها سبک و سیاق تازه ای در پیش گرفتند، چرا که میخواستند در هنر شهره آفاق بشوند .... رویای من اما این است تبدیل به یک تراژدی بشوم ... و این هرگز ساده نیست.

(برگرفته از متن کتاب)

کتاب عقاب دو سر

ژان کوکتو
ژان کوکتو (Jean Cocteau) (زاده ۵ ژوئیه ۱۸۸۹ – درگذشته ۱۱ اکتبر ۱۹۶۳) شاعر، نقاش، فیلمساز، نمایشنامه‌نویس و کارگردان فرانسوی بود.کوکتو در سال ۱۸۸۹ در مزون لفیت روستایی نزدیک پاریس به دنیا آمد. پدرش وکیل و نقاش آماتور بود. از همان سال‌های نوجوانی اکثر رشته‌های هنری را تجربه کرد و آثاری را آفرید. نخستین بار به سیرک و تئاتر علاقه‌مند گشت ولی به زودی به رشته‌های دیگر کشیده شد. او چند مجموعه شعر و نمایشنامه نوشت. او از کارگردانان پرکار تئاتر بود. زندگی کوکتو با ژان ما...