کتاب بچه های بهشت

Children of Paradise
  • 15 % تخفیف
    17,000 | 14,450 تومان
  • موجود
  • انتشارات: چترنگ چترنگ
    نویسنده:
کد کتاب : 21246
مترجم :
شابک : 978-6009585823
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب بچه های بهشت اثر ژاک پرور

وقتی هالی برای کار در بهشت- یکی از قدیمی‌ترین سینماهای شهر که در طبقه همکف یک بلوک آپارتمانی فشرده شده، درخواست می‌کند - فکر می‌کند که این کار مانند هر شغل دیگری خواهد بود. او توالت ها را تمیز می کند، پاپ کورن ها را جارو می کند، از مالک قدیمی جنگ طلب، آیریس، دوری می کند، و توسط همکاران دور اما محکم خود که به نظر به اندازه فرش های فرسوده و خاک بی پایان آن بخشی از ساختمان هستند، نادیده گرفته می شود. هفته های وحشتناک و تنهایی می گذرد در حالی که او آرزوی تایید آنها را دارد، یک شخصیت خاموش. بنابراین هنگامی که او در نهایت اعتماد این گروه مرموز از توپ های عجیب و غریب را به دست آورد، هالی از طوفان خاموش به یک خودی سرکش تبدیل می شود و به تدریج او نیز بخشی از بهشت ​​می شود - اسرار آن را کشف می کند، تاریخ آن را می آموزد و پس از ساعت ها با دیگر طلیعه داران راهروهای آن را خالی می کند. وقتی خشونت رخ می دهد، خلق و خوی تغییر می کند و گروهی که هنوز چشمانشان به صفحه نمایش خیره می شود، جای تعجب نیست.

کتاب بچه های بهشت

شخصیت محوری فیلم فرانسوی بچه‌های بهشت، زنی زیبا به نام گارانس است که در نمایش کارناوال کار می‌کند. چهار تن به این زن علاقه‌مند می‌شوند: بازیگری جوان به نام لومتر، یک بازیگر پانتومیم به نام دوبورو، دزدی به نام لاسه‌نر و اشراف‌زاده‌ای به نام دومونته‌ری. گارانس هر چهار تن را می‌پذیرد اما... بچه‌های بهشت، از زمان نمایشش در سال 1945 تا به امروز، جایگاه خود را به‌ عنوان بزرگ‌ترین فیلم تاریخ سینمای فرانسه حفظ کرده است. روزنامۀ گاردین دربارۀ این فیلم می‌نویسد: «بچه‌های بهشت برای سینمای دهۀ 30 فرانسه همچون بربادرفته برای سینمای آمریکا بود.» گفتنی است فیلم‌نامۀ بچه‌های بهشت نامزد دریافت جایزۀ اسکار بهترین فیلم‌نامه در سال 1947 شد. کتاب بچه‌های بهشت شامل زندگی‌نامۀ مارسل کارنه و ژاک پره‌ور، معرفی بچه‌های بهشت در فرهنگ سینما به قلم ژرژ سادول، گفت‌وگو با مارسل کارنه و ژاک پره‌ور و فیلم‌نامۀ بچه‌های بهشت می‌شود.

کتاب بچه های بهشت

ژاک پرور
ژاک پرِوِر (Jacques Prévert)‏ (۱۹۰۰–۱۹۷۷) شاعر و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی بود. شعرهای او در جهان فرانسه‌زبان بسیار رایج است و در کتاب‌های درسی این زبان بسیار نقل شده‌است.او در نوئی-سور-سن نزدیک پاریس دنیا آمد. با دیدن فیلم‌های چارلی چاپلین شیفته سینما شد و بعدها برای کارگردان‌هایی مثل ژان رنوار، کلود اوتان لارا و مارسل کارنه فیلم‌نامه نوشت. از آن طرف، پای ثابت محفل سوررئالیستها بود. با لوئی آراگون و آندره برتون می‌گشت و شعر می‌گ...