کتاب شوالیه تاریکی

The Dark Knight
(فیلم نامه و استوری بورد)
کد کتاب : 17495
مترجم :
شابک : 978-6008066415
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شوالیه تاریکی اثر جاناتان نولان

"شوالیه ی تاریکی" اثر دو برادر مشهور فیلمساز و نویسنده، "کریستوفر نولان" و "جاناتان نولان" بوده که دومین فیلم نامه از مجموعه ی سه گانه ی "شوالیه ی تاریکی" می باشد. از دیدگاه بسیاری از منتقدان و طرفداران، "شوالیه ی تاریکی" تاثیرگذارترین اثر در میان این سه گاه محسوب شده که نه تنها داستان فوق العاده ای را روی کاغذ ارائه می دهد، بلکه یک اثر سینمایی فوق العاده با بازی هیث لجر فقید می باشد. با مقایسه ی داستان نوشته شده با نتیجه ی سینمایی آن، خوانندگان و طرفداران مجموعه فیلم های بتمن در می یابند که نقش بازیگران در به ثمر نشاندن این فیلم نامه چه میزان درخشان بوده است.
آنچه از مقایسه ی این اثر با نسخه ی سینمایی آن به چشم مخاطب می آید، میزان بداهه پردازی های هیث لجر، و برخی از دیالوگ ها، فعالیت های شخصی او نظیر تیک های متعدد جوکر است که در متن اصلی وجود نداشته؛ این نه تنها نقص فیلم نامه را نشان نمی دهد بلکه بر ظرفیت بالای فیلم نامه نویسی برادران نولان صحه می گذارد که چه میزان به بازیگر قدرت پردازش می دهد. آنچه یک فیلم نامه نویس فراهم می کند، چهارچوبی محکم و سیاه و سفید از داستان است که بازیگران و فیلم پردازان باید به آن رنگ ببخشند و این نکته به خوبی از مقایسه ی فیلم نامه ی "شوالیه ی تاریکی" با اثر نهایی سینمایی آن بدست می آید.
"شوالیه ی تاریکی" علاوه بر فیلم نامه، استوری بورد صحنه ها را نیز در برداشته و اگر خواننده به دنبال این است که بداند ایده های برادران نولان چگونه شکل گرفته، مطالعه ی این کتاب به شدت پیشنهاد می شود. در واقع کتاب "شوالیه ی تاریکی" به طرفداران بتمن اجازه می دهد که نحوه ی ساخته شدن فیلم، اسکلت ایده ها که به آرامی با واژه ها و تصاویر جسم و جان یافته و با بازی درخشان بازیگران به کمال رسیده را از نزدیک به نظاره بنشینند.

کتاب شوالیه تاریکی

جاناتان نولان
جاناتان نولان (Jonathan Nolan) (متولد ۶ ژوئن ۱۹۷۶) نویسنده و تهیه‌کننده فیلم انگلیسی-آمریکایی است. او برادر کوچکتر کریستوفر نولان می‌باشد.جاناتان در لندن از یک پدر انگلیسی و یک مادر آمریکایی به دنیا آمد. او در شیکاگو، ایلینوی بزرگ شد و تحصیلات خود را در آکادمی لویولا در ایالت ایلی‌نوی ادامه داد و در سال ۱۹۹۴ فارغ‌التحصیل شد و پس از آن در سال ۱۹۹۹ از دانشگاه جورج‌تاون در واشینگتن، دی. سی. مدرک خود را در رشتهٔ انگلیسی گرفت.داستان کوتاه جاناتان با عنوان ممنتو موری توسط ب...
قسمت هایی از کتاب شوالیه تاریکی (لذت متن)
مردی را می بینیم با ماسک دلقک. هفت تیر مجهز به صدا خفه کن در دست دارد که لوله اش دود می کند. پوکه ای را بیرون می اندازد. او دوپی است. رو به مرد دوم، هپی می کند. او هم ماسک صورت زده است. با تفنگ کابل پرت کنی که در دست دارد یک قدم جلو می آید و آن طرف خیابان روی بام ساختمانی کوتاه تر را نشانه می رود و شلیک می کند. دوپی کابل را به قلاب مجهز می کند و یک ساک ابزار را بیرون می فرستد. قدم از پنجره بیرون می گذارد...

بوزو انگشت خود را بالا می آورد. گرامپی گلوله ای شلیک می کند. رئیس بانک شلیک می کند. باز هم شلیک می کند. گرامپی به بوزو نگاه می کند که به نشانه تایید سر تکان می دهد. گرامپی می جهد. رئیس بانک شلیک می کند. گلوله به شانه گرامپی می گیرد و ناله او بلند می شود. می افتد. رئیس بانک جلوتر می آید تا کار را تمام کند. با اسلحه کلنجار می رود تا گلوله ای تازه بیابد. بوزو می ایستد. به او شلیک می کند. بوزو تفنگ را برمی دارد. گرامپی زخم خود را وارسی می کند. سطحی است. به زحمت روی پای خود می ایستد.