کتاب مجموعه داستان رامونا (۸ جلدی)

The Complete Ramona Collection
رامونا ۱ تا 8
کد کتاب : 12922
مترجم :
شابک : 9789643696504
قطع : رقعی
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت
تعداد جلد : 8

باقاب

معرفی کتاب مجموعه داستان رامونا (۸ جلدی) اثر بورلی کلی یری

کتاب های رامونا مجموعه ای است از هشت رمان کودکانه طنز آمیز و شوخ طبعانه که توسط بورلی کلی یری نوشته شده است. شخصیت اصلی این رمان ها دختر بچه ای به نام رامونا کوئیمبی است. که در طی این کتاب ها به ماجراهای او، خانواده و دوستانش پرداخته می شود. کتاب اول از این مجموعه یعنی رامونا و بیزوس که در ایران با نام رامونا و خواهرش ترجمه شده در سال 1955 منتشر شد. آخرین جلد این مجموعه هم با نام دنیای رامونا در سال 1999 منتشر شد. دو کتاب این مجموعه یعنی رامونای 8 ساله و رامونا و پدرش جزو آثار برگزیده ی نیوبری قرار گرفتند. رامونا و مادرش هم جایزه ملی کتاب را دریافت کرد. کتاب های این مجموعه عبارتند از:
رامونا و خواهرش
رامونای آتش پاره
رامونای شجاع شجاع
رامونا و مادرش
رامونا و پدرش
رامونای هشت ساله
رامونا همیشه راموناست
دنیای رامونا

داستان با کتاب رامونا و خواهرش شروع می شود . این تنها کتاب در این مجموعه است که از زاویه دید خواهر بزرگتر رامونا یعنی بیزوس نوشته شده است.در این کتاب بیزوس با احساساتش بخاطر داشتن خواهری مثل رامونا که اذیتش می کند دست و پنجه نرم می کند. در این کتاب ما برای اولین بار با رامونا به عنوان دختری بازیگوش با قوه ی تخیل بسیار بالا آشنا می شویم. طی کتاب های بعدی این مجموعه رامونا کم کم بزرگ می شود. ما کم کم با اعضای خانواده ی او، دوستانش در مدرسه، همسایه اش هاوی و خواهرش که رامونا از او متنفر است و افراد دیگر آشنا می شویم. داستان های رامونا بسیار جذاب اند و می توانند خوانندگان از هر سنی را تحت تاثیر قرار دهند.

کتاب مجموعه داستان رامونا (۸ جلدی)

بورلی کلی یری
بورلی کلی یرلی، زاده ی 12 آوریل 1916، نویسنده ی آمریکایی کتاب های کودک و نوجوان است.بورلی، دوران کودکی را در مزرعه ای واقع در یام هیل ایالت اورگان گذراند. مادرش، معلم مدرسه و پدرش، کشاورز بودند. او در سال 1939 از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شد. کلی یرلی پس از گذراندن چندین سال در سمت کتابخانه دار و معرفی و اجرای داستان های ادبی، تصمیم گرفت داستان هایی بنویسد که مخاطبین کودک و نوجوان بتوانند با آن ها ارتباط برقرار کنند. کلی یرلی در سال 1955، صاحب دو فرزند دوقلو شد و از زمان مرگ همسرش در سال 2...
نکوداشت های کتاب مجموعه داستان رامونا (۸ جلدی)
True, warm-hearted, and funny.
واقعی، خونگرم و بامزه.
 Booklist Booklist

When it comes to writing books kids love, nobody does it better.
وقتی نوبت به نوشتن داستان هایی می رسد که بچه ها دوست داشته باشند هیچ کس بهتر از بورلی کلی یری این کار را انجام نمی دهد.
Booklist Booklist

This is just what readers have been waiting for
این همان چیزی است که خوانندگان منتظرش بودند.
ALA Booklist

قسمت هایی از کتاب مجموعه داستان رامونا (۸ جلدی) (لذت متن)
جانمی جان! این صدای رامونا بود که در آن بعدازظهر اوایل پاییز، روی صندلی، پشت میز آشپزخانه زانو زده بود و فهرست عیدی هایش را می نوشت. رامونا کوییم بی کلاس دوم بود. روز خوشی را گذرانده و حالا در فکر هدیه های عیدش بود، البته فقط هدیه هایی که امیدوار بود بگیرد، نه چیزهایی که باید بدهد! رامونا دوباره زمزمه کرد: « جا نمی جان! » خانم کوییم بی هم چنان که در یخچال را باز می کرد تا ببیند برای شام چه چیزی پیدا می کند، گفت: « خدا را شکر که امروز حقوق می دهند. »

خانم کوییم بی گفت: « کاشکی می شد با این گوشت و گل کلم غذای باقی مانده، یک چیز حسابی درست کنم. » رامونا با خودش فکر کرد: اه، غذای مانده، و به مادرش گفت: « چون امروز پدر حقوق می گیرد شاید ما را به رستوران ببرد! » برای رامونا یک همبرگر نرم و آبدار و ادویه زده با سیب زمینی سرخ شده و یک کاسه گل کلم خرد شده در رستوران هوپربرگر، بهترین قسمت این روز بود. شام خوردن با هم و در کنار هم، احساس خوش و مطبوعی به او می داد. او و بئاتریس هیچ وقت در رستوران، سر به سر هم نمی گذاشتند.

سکوتی مطبوع بر تمام خانه سایه انداخت. هر سه نفر منتظر شام در هوپربرگر بودند. آن ها معمولا غذای شان را در گوشه ای دنج و راحت می خوردند. خانم گارسون خوشرو بود و همیشه وقتی همبرگرها و سیب زمینی سرخ شده های شان را می آورد، می گفت: « بفرمایید. »