کتاب مثل یک زن رهبری کن

Lead Like a Woman: Gain Confidence, Navigate Obstacles, Empower Others
کد کتاب : 129892
مترجم : عارفه معماریان
شابک : 978-6229362815
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 179
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مثل یک زن رهبری کن اثر دبورا اسمیت پگس

زنان و مردان در بخش رهبری و مدیریت دارای تفاوت‌هایی هستند.
اما این تفاوت چه تأثیری بر نقش رهبری آن‌ها می‌گذارد؟
دکتر کارو لکینزی گومان تحقیقات مفصلی در این رابطه انجام داد و نقاط قوت و ضعف آشکاری در شیوه‌ی ارتباطی زنان و مردان یافت. به عقیده‌ی وی مهم‌ترین نقطه‌ی قوت زنان، توانایی درک نشان‌های غیرکلامی، مهارت شنیداری فوق‌العاده و توانایی برای ابراز همدردی است؛ اما مهم‌ترین نقاط قوت ارتباطی مردان، حضور فیزیکی، صریح و شفاف‌بودن و زبان بدنی است که سیگنال‌های قدرت ارسال می‌کند. ازجمله مهم‌ترین نقاط ضعف ارتباطی زنان بیش از اندازه احساساتی‌بودن، ناتوانی در پرداختن به اصل مطلب و ضعف در مقتدر به‌نظررسیدن است؛ اما نقاط ضعف ارتباطی بیشتر مردان بیش از اندازه صریح و رک‌بودن، بی‌احساس‌بودن و اعتماد بیش از اندازه در ابراز عقیده است.
یک مدیر زن باید ماهیت واقعی انگیزه را درک کرده و آن را با مداخله اشتباه نگیرد. انگیزه به معنای توانایی الهام‌دادن یا تحت‌تأثیرگذاشتن دیگران برای عمل‌کردن براساس یک مدل خاص، توصیه، ضرورت یا پیشنهاد است. ایجاد انگیزه یک مهارت حقیقی در رهبری است و دانش، مهارت و توانایی‌های فردی کارکنان را به تلاش بدل می‌کند.
هر جا زنی حضور داشته باشد، راهی وجود دارد. تدبیر یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های رهبری زنان است. تدبیر به معنای توانایی یافتن راه‌های خلاقانه برای حل مشکلات است. موقع مواجه‌شدن با چالش‌ها زنان مدبر فراتر از مرزها و محدودیت‌ها در پی راه‌حل می‌گردند. آن‌ها با شرایط ناخوشایند با هوشمندی و اشتیاق مواجه می‌شوند. زنان غالبا چیزهایی را می‌بینند که دیگران نمی‌توانند و قادر هستند از فرصت‌های جدید استقبال کنند. بسیاری از زنان با انجام کارها به شیوه‌ای خلاقانه و مدبرانه انگیزه می‌گیرند.
این کتاب به‌دنبال کمک به زنان است تا با شناخت نقاط قوت و ضعف خود و تلاش در راستای رشد و توسعه‌ی فردی، مسیر موفقیت خود را به‌عنوان یک رهبر آغاز کنند.

کتاب مثل یک زن رهبری کن

دبورا اسمیت پگس
دبورا اسمیت پیگز، مربی و سخنران رهبری گواهی جان ماکسول، مشاور رفتار گواهی شده، معلم کتاب مقدس، و سخنران بین المللی است. او 16 کتاب تحول آفرین نوشته است، از جمله پرفروش ترین کتاب 30 روز برای رام کردن زبان (بیش از یک میلیون فروش در سراسر جهان) و دعاهای اضطراری. او و همسرش دارنل نزدیک به 40 سال است که ازدواج کرده اند.