کتاب یازده تن

Les Onze
  • 15 % تخفیف
    95,000 | 80,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 130776
مترجم :
فهیمه داوری تنها
شابک : 978-6223080876
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 122
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب یازده تن اثر پیر میشون

قرار است در این رمان کوتاه به فرانسه سفر کنیم. فرانسه‌ی قرن هجدهم؛ یعنی فرانسه‌ی انقلابی، یعنی سال‌هایی که سلطنت داشت کم‌کم به شکل جدیدی تغییر می‌کرد. تمام شنیده‌ها و خاطرات به کنار، در رمان «یازده تن» پیر میشون نویسنده‌ی اثر، زوایای جدیدی از این واقعه‌ی ملی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
این رمان وقایع سال‌‌های وحشت را از قابی جدید در اختیار مخاطب قرار داده است. نقاشی چیره‌دست تابلویی گران‌بها از یازده پرتره خلق کرده است که در موزه لوور نگه‌داری می‌شود. این یازده نفر هر کدام از زاویه‌ی دید خود وقایع سال‌های وحشت پاریس را روایت می‌کنند و مخاطب را با زوایای مختلف انقلاب و تسویه‌حساب‌های پس از آن آشنا می‌کنند. رمان به شکل کندی پیش می‌رود تا یادآور خفقان آن سال‌ها باشد. پیر میشون با استفاده از روش چندآوایی تابلویی بی‌طرفانه از یکی از مهم‌ترین وقایع ملی فرانسه در اختیار مخاطب قرار داده است تا این مخاطب باشد که بجای تاریخ قضاوت می کند.
روایت تاریخی رمان در داستان تخیلی که از نقاش خلق شده، درهم‌تنیده است و این تاروپود خوش‌نقش قلابی برای مخاطب شده تا او را تا پایان رمان همراهی کند.
در تمام رمان دو سوال اساسی همراه مخاطب می‌شود؛ این تابلوی گران‌بها به سفارش چه کسی خلق شده است و دلایل نقاش برای خلق آن چیست؟ رمان «یازده تن» با این دو سوال محوری همراه مخاطب می‌شود تا مانند فیلمی مستند در کنار قصه‌ی خود آینه‌ای از تاریخ فرانسه را نیز در اختیار مخاطب بگذارد. پیر میشون در سال 2009 برای این رمان کوتاه، جایزه بزرگ رمان فرهنگستان فرانسه را بدست آورد که نشان از نثر زیبا و روایت جذاب و مهم آن است.

کتاب یازده تن

پیر میشون
پیر میشون(Pierre Michon) (زاده ۲۸ مارس ۱۹۴۵، Châtelus-le-Marcheix، Creuse) نویسنده فرانسوی است. اولین رمان او، زندگی های کوچک (1984)، به طور گسترده به عنوان یک شاهکار واقعی در ادبیات معاصر فرانسه شناخته می شود. از کار رمان ها و داستان های او به زبان های آلمانی، هلندی، ایتالیایی، اسپانیایی، یونانی، پرتغالی، لهستانی، صربی، چک، نروژی، استونیایی، ژاپنی و انگلیسی ترجمه شده است. او برنده جایزه بین المللی نونینو در سال 2017 ایتالیا شد.