کتاب خاطرات پرستو

Journal d'Hirondelle
کد کتاب : 142125
مترجم :
شابک : 978-6223080500
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

معرفی کتاب خاطرات پرستو اثر آملی نوتوم

«خاطرات پرستو» کتابی نوشته آملی نوتومب، نویسنده بلژیکی است. این اثر در دسته ادبیات روانشناسانه و عاشقانه تقسیم‌بندی می‌شود و به سیر دگرگونی مردی جوان از قاتلی بی‌رحم به عاشقی خودویرانگر می پردازد.
این رمان داستان زندگی مردی به نام هیتمن است که در پی بیماری ناگهانی، احساسات خود را از دست می دهد و این موضوع سرآغاز اتفاقات تازه ای در زندگی او می شود.
هیتمن مرد جوان 30 ساله ای است که در اداره پست کار می کند اما به شکلی ناگهانی دچار بیماری عجیبی می‌شود و براثر آن همه حواس و عواطفش نابود می‌شوند. زندگی هیتمن پس از ابتلا به بیماری دگرگون شده و در پی آن شغل خود را از دست می‌دهد. او به دنبال راهی است تا بتواند احساسات از دست رفته خود را دوباره بازیابد بنابراین نام خود را به اورباین تغییر می‌دهد و به قاتلی که برای پول آدم می‌کشد تبدیل می‌شود. روزی اورباین برای قتل یک وزیر به همراه خانواده‌اش استخدام می‌شود. دستور این است که پس از انجام قتل‌ها کیف همراه وزیر را به افرادی که قتل را برنامه‌ریزی کرده‌اند برساند.
اورباین قتل را بی کم و کاست انجام می‌دهد و کیف وزیر را به دست می‌آورد اما کنجکاوی برای دیدن محتویات کیف باعث می‌شود تا او کیف را باز کند. توی کیف، دفتری توجه اورباین را به خود جلب می‌کند که متعلق به دختر وزیر است. دخترک در این دفتر خاطرات خود را نوشته است. اورباین دفتر خاطرات را می‌خواند. اما پس از به پایان رسیدن دفتر خاطرات گویی همه چیز درون اورباین تغییر می کند. رفتار سرد و خشن اورباین تغییر کرده و متوجه می‌شود که احساسات او بازگشته‌اند.
«خاطرات پرستو» که پانزدهمین رمان نوتومب است روایتی خطی ندارد و به طور مداوم زمان در آن جا به جا می‌شود.

کتاب خاطرات پرستو

آملی نوتوم
فابین کلر نوتوم «املی نوتوم (Amélie Nothomb)» در نهم ژوئیۀ سال 1966 در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک متولد شد. ولی او در زندگی نامه اش خود را اَمِلی نوتوم متولد سال1967 در کوبۀ ژاپن معرفی می کند. پدرش بارون پاتریک نوتوم، دیپلمات بلژیکی کمی بعد از تولد اَمِیلی به عنوان کنسول به ژاپن منتقل می شود. امیلی پنج سال در ژاپن زندگی می کند. تأثیر این پنج سال بر روحیات نویسنده در آثارش منعکس می شود. ولی تجربۀ دور از وطن بودن املی به ژاپن ختم نمی شود. او به طور متوالی همراه خانواده اش به پک...