کتاب اولین خون

Premier Sang
کد کتاب : 61145
مترجم :
شابک : 978-6222019723
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اولین خون اثر آملی نوتوم

اولین خون سی‌امین رمان آملی نوتومب، نویسندۀ سرشناس بلژیکی، در 2021 منتشر شده است.
نویسنده در این رمان، برای بزرگداشت منزلت پدر تازه‌درگذشته‌اش پاتریک نوتومب و ادای دین به او، خاطرۀ بخشی از دوران کودکی تا بیست‌وهشت سالگی او را به تصویر می‌کشد.
پاتریک نوتومب، راوی داستان، در کسوت دیپلمات به همراه خانواده عازم کشور تازه استقلال‌یافتۀ جمهوری دموکراتیک کنگو می‌شود ولی از بخت بد خودش به اسارت شورشیان درمی‌آید و محکوم به اعدام می‌شود.
او در طول مدت اسارت و در مواجهه با اعدام قریب‌الوقوع بیش از هر زمان به معنا و مفهوم واقعی زندگی در این دنیا و زنده‌ بودن پی می‌برد.
این رمان سرشار از لحظات تلخ و شیرین و دلهره‌آور است: راوی که در کودکی پدرش را در میدان جنگ از دست داده و نمی‌خواهد با بی‌عدالتی تن به مرگ بدهد، در خلال گروگان بودن به یاد ایام گذشته می‌افتد و به توصیف رفتارهای غیرمعمول مادر جوان ولی بیوه و دیگر اعضای خانواده
به‌ویژه خانوادۀ پدری و جایگاه خود به‌عنوان بچه‌ای یتیم در میان آن‌ها می‌پردازد.

کتاب اولین خون

آملی نوتوم
فابین کلر نوتوم «املی نوتوم (Amélie Nothomb)» در نهم ژوئیۀ سال 1966 در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک متولد شد. ولی او در زندگی نامه اش خود را اَمِلی نوتوم متولد سال1967 در کوبۀ ژاپن معرفی می کند. پدرش بارون پاتریک نوتوم، دیپلمات بلژیکی کمی بعد از تولد اَمِیلی به عنوان کنسول به ژاپن منتقل می شود. امیلی پنج سال در ژاپن زندگی می کند. تأثیر این پنج سال بر روحیات نویسنده در آثارش منعکس می شود. ولی تجربۀ دور از وطن بودن املی به ژاپن ختم نمی شود. او به طور متوالی همراه خانواده اش به پک...