کتاب زویی و عینک ایده ساز (8)

Bips and Roses
بیپ ها و ورجه وورجه های دردسرساز
کد کتاب : 132446
مترجم :
شابک : 978-6222746629
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب زویی و عینک ایده ساز (8) اثر آژیا سیترو

«زویی و عینک ایده‌ساز»، مجموعه کتابی نوشته‌ی آژیا سیترو است که در هشت جلد برای کودکان هفت تا ده سال تدوین‌شده است. این مجموعه داستان درباره‌ی دختربچه‌ای به‌نام زویی است که مشکل پیش‌آمده برای حیوانات داستان را برطرف می‌کند.
زویی با کمک عینک جادویی برای هر مشکلی راه‌حل خلاقانه‌ای دارد. او با استفاده از عینک می‌تواند راحت‌تر به راه‌حل مسائل پی‌ببرد. زویی همچنین گربه@ای به‌نام ساسافراس دارد که همیشه همراه زویی است و گاهی او را برای پیدا کردن راه‌حل‌ها کمک می‌کند. زبان خوانا و تصاویری که در هر صفحه این مجموعه گنجانده‌شده‌اند داستان‌ها را برای طیف وسیعی از کودکان خواندنی و جذاب می‌کند. در هر‌کدام از داستان‌های مجموعه «زویی و عینک ایده‌ساز» حیوان و یا موجودی وارد قصه می‌شود که مشکلی دارد و مسئله او تنها با استفاده از علم حل می‌شود. کتاب‌های مجموعه فرمول مشخصی ندارند. زویی برای حل مشکل حیوانات گاهی اوقات نیاز به انجام آزمایش دارد، در حالی‌که در بعضی موارد باید رازی را درباره‌ی مسئله پیش آمده بررسی کند. اما گاهی مشکل آن‌قدر پیچیده است که زویی باید تحقیقات گسترده‌ای را برای حل گرفتاری پیش انجام دهد. زویی در همه‌ی جلدهای داستانی این مجموعه، مجله‌ای علمی دارد که آن را با اطلاعاتی که در هر قسمت به دست می‌آورد پر کرده است. دست‌نوشته‌های زویی در مجله علمی شامل آزمایش‌ها و تجاربی است که در هر داستان به دست آورده و او در هر بخش از داستان، نکاتی را که به آن‌ها پی می‌برد یادداشت می‌کند. این مجله پر از واژه‌نامه‌های کودک پسند است که زویی برای توصیف آزمایش‌ها و تحقیقات علمی استفاده کرده است. مجموعه‌ی «زویی و عینک ایده‌ساز»، در واقع در پی آن است تا به پرورش کنجکاوی کودکان کمک کرده و دانش پرس‌و‌جو را در کودکان برجسته کند.
اما در جلد هشتم مجموعه «زویی و عینک ایده‌ساز» مشکل پیش‌آمده‌ای که زویی باید آن را حل کند درباره‌ی گل‌های رز جنگلی است. اتفاق پیش‌آمده برای گل‌های رز جادویی بسیار مهم است، زیرا رزها اولین غذا برای گریفین‌های تازه متولد‌ شده هستند. آیا زوئی و ساسافراس می‌توانند از دانش علمی خود برای حل مشکل گل رزهای جادویی قبل از بیرون آمدن تخم‌های گریفین استفاده کنند؟

کتاب زویی و عینک ایده ساز (8)

آژیا سیترو
آژیاسیترو، م. اد، استاد سابق کلاس درس و مدیر اردوگاه محیط زیست در فضای باز و دارای مدرک کارشناسی ارشد در آموزش علوم است. او در سیاتل، WA زندگی می کند و نویسنده بیش از 150 فعالیت بدون صفحه نمایش برای کودکان، کتاب علوم کودک کنجکاو و خالق وبلاگ محبوب سرگرمی در خانه با کودکان است.