کتاب کودک نوپا مونته سوری

The Montessori Toddler: A Parent's Guide to Raising a Curious and Responsible Human Being
کد کتاب : 136495
مترجم :
شابک : 978-6229457689
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 422
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 28 شهریور

معرفی کتاب کودک نوپا مونته سوری اثر سیمون دیویز

قبل از معرفی کتاب به خلاصه‌ای از اصول و ابزارهای تربیتی «ماریا مونته‌سوری» می‌پردازیم تا با طرز فکر و نگاهش به تربیت کوکان بیشتر آشنا شویم. ماریا مونته‌سوری (1870-1952) در ایتالیا متولد شد. گفته‌اند زمانی که مونته‌سوری در 10‌سالگی به‌شدت بیمار شد به مادر مضطربش گفت: «مادر! نگران نباش! من نمی‌میرم چون هنوز خیلی کارها دارم که باید انجام دهم». مونته‌سوری در 26‌سالگی اولین پزشک زن در تاریخ ایتالیا شد. در میان اکثر رشدگرایانی که اندیشه‌هایی درباره تعلیم‌و‌تربیت ارائه کرده‌اند، مونته‌سوری عملا همه توجه خود را به تدریس کودکان معطوف کرد. یکی از اساسی‌ترین مبانی تعلیم‌و‌تربیت مبتنی‌بر رشد یا کودک‌محوری، عقیده و ایمان به کودک است. به عبارت بهتر عقیده به این که قوانین طبیعی کودک را از درون هدایت می‌کند. بزرگسالان نباید دائما اهدافی را تعیین و سپس سعی کنند بر کودک اثر بگذارند. آن‌ها باید سعی کنند تکالیفی را فراهم آورند که به کودک فرصت پیگیری علایق طبیعی‌اش را بدهد. در خانه کودک مونته‌سوری کودکان 3 تا 6‌ساله، آزادانه تکالیفی را انتخاب و با تمرکز تمام روی آن‌ها کار می‌کنند و هنگامی که آن‌ها را به پایان می‌رسانند، خوشحال، پرنیرو و پرنشاط می‌شوند. آن‌ها به این دلیل آرام و شادمان‌اند که توانسته‌اند قوای درونی‌شان را رشد دهند. او بر این باور بود که در تمامی تعالیم تعلیم‌و‌تربیت باید به آنچه کودکان خود مایل به انجام دادن آن هستند بیشترین توجه را مبذول کرد.
کتاب «کودک نوپا مونته‌سوری» توسط سیمون دیویس تألیف شده است، تا با ابزارهای تربیتی مونته‌سوری والدین بتوانند کودکانی کنجکاو، پرنشاط و مسئولیت‌پذیر پرورش دهند. از ویژگی‌های بارز این کتاب این است است که برای کوچکترین چالش‌ها و مشکلات نیز راه‌حل‌هایی ارائه داده می‌شود. این کتاب با موضوعاتی مثل اعتماد به کودک شروع می‌شود و فصل‌به‌فصل به «پرورش احساس شگفتی»، «شیوه‌های گام به گام برای نهادینه سازی روال‌های روزانه به راحتی مانند مسواک زدن، توالت رفتن، برخورد با خواهر و برادرو کنار گذاشتن پستانک» پرداخته می‌شود. افزون بر این‌ها والدین می‌آموزند وقتی بچه نوپا خونسرد نیست شما باشید. وسایل خانه را به شکلی نوآورانه مرتب کنید. راهنمای فرزندان باشید و از صمیم قلب در هر مرحله پیشرفتش را جشن بگیرید.

کتاب کودک نوپا مونته سوری

سیمون دیویز
سیمون دیویز (Simone Davies) یک معلم مونته سوری AMI (Association Montessori Internationale) و همچنین نویسنده The Montessori Notebook، وبلاگ محبوب و اینستاگرام است که در آن نکاتی را ارائه می دهد، به سؤالات پاسخ می دهد و کارگاه های آنلاین را برای والدین در سراسر جهان ارائه می دهد. او که یک استرالیایی بومی است، و خانواده اش در آمستردام زندگی می کنند، جایی که کلاس های والدین و فرزندان را در مدرسه Jacaranda Tree Montessori اداره می کند.