کتاب افشاگری های رایریا (1)

The Crown Conspiracy
توطئه برای تاج و تخت
کد کتاب : 137382
مترجم :
فاطمه خوانین زاده
شابک : 978-6228038216
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب افشاگری های رایریا (1) اثر مایکل جی سالیوان

رمان «افشاگری های رایریا؛ توطئه برای تاج و تخت» نوشته مایکل جی. سالیوان است که در سال 2008 منتشر شد. این رمان فانتزی حماسی، خوانندگان را به دنیایی پر از ماجراجویی، توطئه و دوستی می‌برد. داستان حول محور دو شخصیت اصلی می‌چرخد: هادرین بلک‌واتر، یک دزد ماهر و زیرک، و رویس ملبورن، یک مزدور کارکشته و مرموز. این دو که به عنوان تیم حرفه‌ای رایریا شناخته می‌شوند، خود را درگیر توطئه‌ای پیچیده برای قتل پادشاه و به تصاحب آوردن تاج و تخت پادشاهی می‌یابند. داستان با یک مأموریت به ظاهر ساده برای هادرین و رویس آغاز می‌شود: دزدیدن یک شمشیر. اما این کار ساده به سرعت به یک ماجراجویی خطرناک تبدیل می‌شود زمانی که آنها متهم به قتل پادشاه می‌شوند. برای پاک کردن نام خود و کشف حقیقت پشت این توطئه، آنها باید با شاهزاده آلریک، وارث تاج و تخت، همکاری کنند. سالیوان با مهارت، دنیایی عجیب و پیچیده را خلق می‌کند که در آن سیاست، مذهب و جادو درهم تنیده شده‌اند. او شخصیت‌های متنوع و جذابی را معرفی می‌کند، از جمله اسپون روآن، یک راهب مرموز با قدرت‌های جادویی، و آربور الستون، یک نجیب‌زاده جاه‌طلب که نقش مهمی در توطئه دارد. یکی از نقاط قوت کتاب، رابطه پویا و جذاب بین هادین و رویس است. تفاوت‌های شخصیتی آنها - هادرین خوش‌بین و اجتماعی، رویس بدبین و گوشه‌گیر - باعث ایجاد تعامل‌های جالب و گاه طنزآمیز می‌شود. این دوستی و اعتماد متقابل آنها، محور اصلی داستان را تشکیل می‌دهد. سالیوان با استفاده از روایت سریع و پر از اکشن، خواننده را در طول داستان به پیش می‌برد. صحنه‌های نبرد به خوبی توصیف شده‌اند و لحظات پر هیجان فراوانی وجود دارد که خواننده را تا آخرین صفحه مجذوب نگه می‌دارد. از نظر توصیف، سالیوان دنیایی را خلق می‌کند که آشنا به نظر می‌رسد اما در عین حال عناصر منحصر به فرد خود را دارد. او به تدریج اطلاعات مربوط به تاریخ، فرهنگ و سیستم جادویی این دنیا را آشکار می‌کند، بدون اینکه خواننده را با جزئیات بی‌شمار خسته و منصرف کند.
رمان «افشاگری های رایریا؛ توطئه برای تاج و تخت» ترکیبی موفق از ماجراجویی، اکشن و هیجان را ارائه می‌دهد. سالیوان با ایجاد شخصیت‌های جذاب، داستانی را خلق می‌کند که خوانندگان را برای خواندن کتاب‌های بعدی مجموعه مشتاق می‌کند.

کتاب افشاگری های رایریا (1)

مایکل جی سالیوان
مایکل جی. سالیوان (متولد 17 سپتامبر 1961) نویسنده آمریکایی پرفروش‌ترین نویسنده آمریکایی تخیلی و علمی تخیلی از نیویورک تایمز، یو.اس.ای.در سال 2012، io9 او را یکی از "موفق ترین نویسندگان علمی تخیلی و فانتزی منتشر شده توسط خود" معرفی کرد. کتاب های او به زبان های فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، چکی، هلندی، لهستانی، مجارستانی، ژاپنی، گرجی، بلغاری، روسی، پرتغالی، ایتالیایی و ترکی ترجمه شده است.