کتاب کارکرد نقد

The function of criticism
کد کتاب : 13740
مترجم :
شابک : 978-6003264113
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 150
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

کارکرد نقد
The function of criticism
  • 28,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آگه آگه
    نویسنده:
کد کتاب : 42993
مترجم :
شابک : 978-9643294335
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 126
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کارکرد نقد اثر تری ایگلتون

این جستار بر آن است که امروز نقد فاقد تمامی کارکرد اجتماعی جوهری است. نقد یا بخشی از شاخه ای از روابط عمومی صنعت ادبی است، و یا مسأله ای است که کاملا به درون دانشگاه تعلق خاطر دارد. تلاش من بر آن است تا با تاریخ بسیار گزینشی نهاد نقد در انگلستان از اوایل هجدهم نشان دهم که این روال همیشه این گونه نبوده، و این که حتی امروز نیازی نیست این گونه باشد.

تری ایگلتون در "کارکرد نقد" بیان می کند که انتقاد در جامعه بورژوایی اولیه به عنوان یکی از ویژگی های اصلی "حوزه عمومی" مطرح شده است که در آن احکام سیاسی، اخلاقی و ادبی می توانند تحت حاکمیت عقل سلیم ارائه شوند. این هنجارشکنی فرهنگی، بحران انتقادی را به همراه داشت که تاریخ آن از قرن 18 میلادی مملو از ابهام و اضطراب بوده است.
"کارکرد نقد" چیزی نیست جز تاریخ و نقد "نهاد انتقادی". قضاوت های ایگلتون در مورد منتقدان فردی تند و روشن است، که عقیده کلی وی را در مورد سوالات اساسی مربوط به روابط بین زبان ، ادبیات و سیاست مطرح می کند.

کتاب کارکرد نقد

تری ایگلتون
تری ایگلتون (به انگلیسی: Terry Eagleton) (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۴۳) نظریه‌پرداز ادبی بریتانیایی است. بسیاری او را تأثیرگذارترین منتقد ادبی زندهٔ بریتانیا می‌دانند.او با تکیه بر نظریه‌های مارکسیست‌های اروپایی از جمله والتر بنیامین، لویی آلتوسر و پیر ماشری، مخاطبان فراوانی یافت و با پیروی از افکار این نظریه‌پردازان از شیوه‌ای ماتریالیستی برای مطالعه ادبیات بهره برد. این شیوه او در نوشته‌هایش در مورد ساموئل ریچاردسون و خواهران برونته نمود دارد. پافشاری ایگلتون بر پیچ...
نکوداشت های کتاب کارکرد نقد
ایگلتون در بین منتقدین فرهنگی انگلیسی زبان برترین است.
Guardian Guardian

ایگلتون یک منتقد ادبی مبارز ، و محکم مارکسیستی است.
The Nation

قسمت هایی از کتاب کارکرد نقد (لذت متن)
دلیل دیگری برای زائد بودن فزاینده منتقد وجود داشت. چون اگر رسالت نقد بیش از آنکه روشنگرانه باشد اخلاقی است، یعنی مسئله ارشاد، یعنی نشاط و همدلی با طبقه متوسطه ناامید، چه چیز دیگر غیر از ادبیات می تواند این غایات را به نحو موثرتری تحقق بخشد؟ ثاکری اظهار داشت که "ما بر این باوریم که اخلاقیات و آداب دانی والاترین مضامین رمان نویس هستند؛ و بنابراین رمانس هایی ترجیح دارند که به جبر، دین، اقتصاد سیاسی، یا به سایر علوم انتزاعی نمی پردازند." موشکاف ترین و نیروبخش ترین منتقد اجتماعی شخص نویسنده بود؛ در برابر اندک کسانی که برای آرامش روحی روی به سوی والتر بجت گردانیدند، انبوه کسان دیگری بودند که رمان آدام بید یا شعر یادواره را می خواندند. زمانی که نقد یکی از رسالت های اصلی خود را اطمینان خاطر مجدد ایدئولوژیکی تشخیص داد، در خطر برکناری قرار گرفت چون این عینا همانی بود که خود ادبیات، از میان سایر امورات، برای ارائه آن طراحی شده بود.

شیء را همانطور که به طور ذاتی هست ببینید