کتاب توهمات جمعی

Collective Illusions
همرنگی، همدستی و دلایل تصمیمات نادرست
  • 5 % تخفیف
    259,000 | 246,050 تومان
  • موجود
  • انتشارات: میلکان میلکان
    نویسنده:
کد کتاب : 138776
مترجم :
شابک : 978-6222546243
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

توهم های جمعی و پیروی از آنها‏‫
Collective Illusions
چرا تصمیم های اشتباه می گیریم
کد کتاب : 137679
مترجم :
شابک : ‭978-6225353619‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 278
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب توهم های جمعی و پیروی از آنها‏‫ اثر تاد رز

ما در دوران سختی زندگی می‌کنیم، فشار زیادی برای هم‌رنگ شدن با جماعت، ساکت ماندن یا دروغ گفتن درباره‌ی باورهایمان وجود دارد. در همه‌ی این موارد به ضرر خود عمل می‌کنیم، ولی چرا تن به این مسئله می‌دهیم؟
یافته‌های جدید علوم اعصاب و روان‌شناسی اجتماعی نشان داده‌اند که دلیلش ساختار مغز ما است که بیش از حد تصورمان به گروه وابسته است. اکثر ما ترجیح می‌دهیم با هنجارهای اجتماعی همراه باشیم تا اینکه به باورها و ارزش‌های حقیقی خود وفادار بمانیم و این امر به واسطه‌ی مجموعه‌ی پیچیده‌ای از توهم‌های جمعی تشدید می‌شود.
هم‌رنگ شدن کورکورانه به ضرر همه است. بنابراین همگی ما در برابر این توهم‌ها مسئولیم. خبر خوب این است که ما فردی و جمعی قدرت حل این مشکل را داریم و خبر بهتر اینکه توهم‌های جمعی همان قدر که قدرتمندند، شکننده هم هستند، چون ریشه در دروغ دارند و با اقدام‌های مناسب بساطشان برچیده می‌شوند. ناد رز در کتاب حاضر این اقدام‌ها را برای ما توضیح می‌دهد.

کتاب توهم های جمعی و پیروی از آنها‏‫

تاد رز
لری تاد رز (متولد 28 نوامبر 1974) یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت Populace، یک اتاق فکر مستقر در بوستون است. قبل از پوپالاس، رز استاد دانشگاه هاروارد بود، جایی که او به عنوان مدیر دانشکده برنامه ذهن، مغز و آموزش و همچنین رهبری آزمایشگاه علم فردیت را بر عهده داشت.او دانشمندی در روانشناسی رشد است که به دلیل کارش در بکارگیری اصول سیستم های پویا در مطالعه رشد، هوش و یادگیری، و به خاطر مشارکت در زمینه علوم اعصاب آموزشی، شناخته شده است. تمرکز فعلی او در حوزه علم فرد است، با تأکید بر به کارگیری بینش ...
دسته بندی های کتاب توهم های جمعی و پیروی از آنها‏‫