کتاب می ، شب های ایزیس کوبیا

May
سیصد و یک شب در جهنم عصفوریه
کد کتاب : 137899
مترجم : شکوه حسینی
شابک : 978-6004059299
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 262
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 28 شهریور

معرفی کتاب می ، شب های ایزیس کوبیا اثر واسینی اعرج

این کتاب نخستین رمان عربی دربارۀ زندگی نویسندۀ بزرگ مصری، می زیاده، است. رمان از دست نوشته ای گمشده می گوید که می در آسایشگاه روانی عصفوریه نوشت و رازهای دلش را برملا کرد. سفر سخت راوی است در بیغوله ها، کپرها و کلبه هایی در دامنۀ کوه ها، معابد، بیمارستان ها و دیوانه خانه ها به دنبال یادداشت های گمشدۀ می. همه شخصیت های نامی عرب در ابتدای قرن بیستم در یک قاب جمع شده اند و می در میانۀ روشنفکرانی است که به رغم ادعاهایشان متحجرند.

بالاخره نوشتمت ای درد، ای دغدغۀ قلبی ام…
بیمناکم و هر دم ترس تازه ای بر من بار می شود، به کجا بگریزم؟ اولین بار است که شهامت یافته ام از روابطی حرف بزنم که با معیار دیگران نادرست یا غیرطبیعی است، از محیط فریبکارم، از مردمی که می شناختم و می شناختندم، از کسانی که دوستم داشتند و دوستشان می داشتم، از آنان که آن قدر به دنبالم می دویدند که زبانشان از کام بیرون می افتاد. از کسانی حرف بزنم که مرا در دهلیزهای جنون انداختند و عصفوریه را زندان بزرگ من کردند تا در سکوت درون آن جان دهم، آن گونه که صدایم هم به کسی نرسد. تا آخرین نفس، و بی پرده، گفتم برخی چیزهایی را که آتشم می زد، و به آنی خاکسترم می کرد.

کتاب می ، شب های ایزیس کوبیا

واسینی اعرج
واسینی لاردج (اعرج) (عربی: واسيني الأعرج) (زاده ۸ اوت ۱۹۵۴) رمان‌نویس، داستان‌نویس و دانشگاهی الجزایری است.لاردج در سیدی بو جنان در استان تلمسان به دنیا آمد. او مدرک لیسانس ادبیات عرب را از دانشگاه الجزیره گرفت و سپس با کمک بورسیه دولتی برای ادامه تحصیلات تکمیلی به سوریه رفت. وی مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه دمشق دریافت کرد.پس از پایان تحصیلات، به الجزایر بازگشت و در دانشگاه الجزیره، دانشگاه الجزیره، سمت دانشگاهی گرفت. او تا سال 1994 در آنجا به تدریس ادامه داد. وقوع ج...
دسته بندی های کتاب می ، شب های ایزیس کوبیا