کتاب ففو و دوستانش

Fefu and Her Friends
کد کتاب : 138477
مترجم :
شابک : ‏‫‬‮‭978-6223840494
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 82
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 مهر

معرفی کتاب ففو و دوستانش اثر ماریا ایرانه فورنس

تا حالا نشده سنگی را از لای گل برداری و برگردانی؟ وقتی برش گرداندی، کرم ها پشتش نمی لولیدند؟ و لابد کپک زده بود. چندشت نشد؟ مسحورش نشدی؟ می خواستم به همین برسم! تو هم مسحور چیزهای چندش آور می شوی. ببین، آنچه از بیرون دیده می شود، صاف و خشک و پاک است. آنچه از بیرون دیده نمی شود، لایهٔ زیرین، لزج و کپک زده است و کرم ها رویش می لولند. زندگی دیگری است، موازی آن زندگی که در ظاهر جریان دارد. اما در هر صورت، کرم ها همان زیر می لولند. اگر وجودشان را باور نکنیم [به نجوا] ما را می جوند.
ففو و دوستانش اولین بار در ۱۹۷۷ در نیویورک به روی صحنه رفت و جایزهٔ اوبی را از آن خود کرد. آن را مهم ترین اثر فورنس و یکی از برجسته ترین آثار نمایشی قرن بیستم می دانند. هر هشت شخصیت این نمایشنامه زنند، با این حال، سایهٔ نامرئی مردان همیشه حضور دارد؛ در قالب دوست، کابوس، نظام حاکم یا خدایان ذهنی. در یک مهمانی زنانه نیز ففو و دوستانش با دنیای مردانهٔ درون و بیرون درگیر می مانند.

کتاب ففو و دوستانش

ماریا ایرانه فورنس
ماریا ایرنه Fornés (14 مه 1930 - 30 اکتبر 2018) یک نمایشنامه نویس و کارگردان آوانگارد کوبا-آمریکایی که شخصیت برجسته جنبش خارج از برادوی در دهه 1960 بود. همیشه یک نمادین، هر یک از نمایشنامه های فورنس دنیای خاص خود را داشت، همه بسیار متفاوت از یکدیگر. در حالی که نمایشنامه‌نویسان معاصر یک سبک امضایی را توسعه داده‌اند، عامل مهم شناسایی یک نمایش فورنس، لحن یا ساختار نیست، بلکه یک بررسی شدید، بی امان و دلسوزانه از وضعیت انسان است - به خصوص نحوه تأثیرگذاری روابط شخصی صمیمی و آلوده ش...