کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه

A Bakery in Paris
کد کتاب : 138490
مترجم :
شابک : 978-6223122002
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 مهر

معرفی کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه اثر ایمی کی رانیان

«سرگذشت نانوای پاریسی عاشق‌پیشه» کتابی نوشته ایمی کی. رانیان داستان‌نویس آمریکایی است. این کتاب در دسته ادبیات داستانی تاریخی تقسیم‌بندی می‌شود و می‌توان آن را رمانی در ستایش آشپزی نامید. ایمی کی. رانیان در این داستان در پی روایت‌کردن مقاومت و قیام زنانی است که با وجود همه ناملایماتی که به آنها روا شده همچنان آشپزی می‌کنند. این رمان ماجرای دو زن فرانسوی سخت‌کوش از دو دوره تاریخی متفاوت را روایت می‌کند. داستان اول در پاریس قرن نوزدهم و دیگری در پاریس دوران پس از جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. این دو زن می‌کوشند در اوج ناامنی و خشونت در فرانسه، آشپزی کنند و نان بپزند.
داستان مربوط به دو زن از یک خانواده است که در دوره‌های متفاوت با تأسیس نانوایی در مقابل خشونت با روش خود قدم علم می‌کنند. اولی زنی به نام لیزاست که در سال 1870 زندگی می‌کند. او از خانواده‌ای ثروتمند است. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که مهاجمین در دروازه‌های شهر هستند و قصد دارند پاریس را با فشار گرسنگی تسلیم کنند. لیزا زندگی لوکس خود را رها می‌کند تا به نبرد برای پاریس به مردم بپیوندد. او یک نانوایی کوچک راه‌اندازی می‌کند با این امید که در زمان قحطی به مردم محله‌های فقیرنشین کمک کند.
داستان دوم مربوط زنی به نام میشلین است که در سال 1946 روایت می‌شود. او پدرش را در جنگ جهانی دوم از دست داده و مادرش هم ناپدید شده است. در غیاب آنها، میشلین محکوم به بزرگ‌کردن دو خواهر کوچک‌ترش است. او برای گذران زندگی و به دست آوردن مهارت در یک آکادمی معتبر نانوایی ثبت‌نام می‌کند. میشلین پس از مدتی به فکر پیدا‌کردن نشانی از مادرش می‌افتد. هم‌کلاسی او در آکادمی، لوران تانت، به میشلین کمک کند تا با کمک پخت نان از گذشته عبور کند و شروع به ساختن آینده‌ای برای خود کند.
«سرگذشت نانوای پاریسی عاشق‌پیشه» رمانی شامل 39 فصل است که در بخش‌های مختلف آن علاوه‌بر روایت داستان نویسنده دستور پخت‌های متنوعی را هم از پخت نان و شیرینی‌های فرانسوی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

کتاب سرگذشت نانوای پاریسی عاشق پیشه

ایمی کی رانیان
ایمی کی رانیان داستان نویس آمریکایی است که تاکنون سه بار فینالیست جایزه کتاب کلرادو شده است.