کتاب قلاده سرخ

The Red Collar
کد کتاب : 141639
مترجم :
شابک : 978-6225385191
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب قلاده سرخ اثر ژان کریستف روفن

ژان-کریستوف روفن رمان قلاده‌ی سرخ را در صدمین سالگرد جنگ جهانی اول منتشر کرد، رمانی کوتاه اما کوبنده در محکومیت جنگ که به وحشی‌گری انسان و کشمکش‌های قلبی او در میدان نبرد می‌پردازد. روفن در این داستان نظام و دولتمردانی را به باد انتقاد می‌گیرد که بهترین تشویق‌ها و تمجیدها و نشان‌های خود را برای کسانی کنار گذاشته‌اند که بیش از همه خون هم‌نوعان خود را ریخته‌اند.

بازپرس، طی آن جنگ بی‌پایان، انواع و اقسام احساسات را تجربه کرده بود. او در کسوت یک جوان آرمانگرا راهی جبهه شده بود، کسوتی معمول در طبقه‌ی اجتماعی وی. در ابتدا تنها وطنش برای او اهمیت داشت، نیز تمام آرمان‌های بزرگ همراه با آن: شرافت، خانواده، سنت. فکر می‌کرد آدم‌ها و منافع شخصی حقیرشان باید به این آرمان‌ها گردن نهند. اما بعد در سنگرها با همین آدم‌ها همنشین شده و گاه جانب آن‌ها را گرفته بود. حتی یکی دو بار هم از خودش پرسیده بود آیا رنج‌های این آدم‌ها محترم‌تر از آرمان‌هایی نیست که به نامشان چنین رنج‌هایی بر آن‌ها روا داشته می‌شود؟

کتاب قلاده سرخ

ژان کریستف روفن
ژان کریستف روفان (انگلیسی: Jean-Christophe Rufin؛ زادهٔ ۲۸ ژوئن ۱۹۵۲) یک پزشک، دیپلمات، مورخ، جهانگرد و نویسنده رمان اهل فرانسه است. او رئیس سازمان اقدام علیه گرسنگی است و یکی از قدیمیترین اعضای پزشکان بدون مرز و دومین جوانترین عضو فرهنگستان فرانسه است. او از سال ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۱۰ سفیر فرانسه در سنگال بود.وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون لژیون دونور (شوالیه)، جایزه گنکور، جایزه انترالیه، و لژیون دونور (افسر) شده‌است.