کتاب خاطرات غریبه

The Stranger Diaries
با معرفی کاراگاه هاربیندر کر
  • 439,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: کامک کامک
    نویسنده:
کد کتاب : 142604
مترجم :
شابک : 978-6229373262
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 450
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خاطرات غریبه اثر الی گریفیتث

«خاطرات غریبه» رمانی نوشته دومینیکا دی روز نویسنده بریتانیایی است که آثارش را با نام مستعار الی گریفیتث منتشر می کند. این کتاب در دسته آثار معمایی و جنایی قرار می گیرد و گریفیتث برای این رمان در سال 2020 برنده بهترین رمان جایزه ادگار شد.
داستان این رمان درباره قتل معلمی است که جسد او به همراه یادداشتی پیدا می شود که روی آن نوشته شده «جهنم خالی است». داستان از جایی آغاز می شود که معلم انگلیسی دبیرستانی به نام کلر در خانه ای قدیمی زندگی می کند که پیش از آن آر. ام هالند در آن زندگی می کد. زندگی هالند که نویسنده داستان کوتاه «غریبه» است با رازی عجیب گره خورده و کلر قصد دارد کتابی در مورد هالند بنویسد و برخی اسرار درباره قتل آلیس همسر هالند و دخترش ماریانا را حل کند. در این میان الا همکار کلر به قتل می رسد و پلیس همراه جسد مقتول یادداشتی را پیدا می کند که روی آن نوشته شده «جهنم خالی است». این جمله یکی از دیالوگ های نمایشنامه «طوفان» نوشته ویلیام شکسپیر است که هالند هم در رمان «غریبه» آن را به کار برده بود. قتل الا و نوشته همراه او کنجکاوی کلر را برمی انگیزد و تصمیم می گیرد قاتل را پیدا کند. تحقیقات کلر باعث مشکوک شدن کارآگاهان به او می شود زیرا کلر با الا رابطه نزدیکی داشت و این موضوع را مخفی کرده بود.
پلیس مظنونان زیادی دارد، اما هیچ مدرکی برای اثبات قتل به وسیله آن ها ندارد. در این میان کلر تصمیم می گیرد به خانه خود پناه ببرد و درگیر کار روی نوشته های خود و پی بردن به قتل همسر هالند شود که نوشته ای را در دفتر خاطرات خود پیدا می کند. یادداشت شبیه دست خط او نیست و در یکی از صفحات دفتر نوشته شده «سلام کلر، تو مرا نمی شناسی». همین نوشته سرنخی می شود تا کلر به قاتل نزدیک شود.
«خاطرات غریبه» راوی های مختلفی دارد و بیشتر رمان از زاویه دید کارآگاه هاربیندر کاور و کلر روایت می شود.

کتاب خاطرات غریبه

الی گریفیتث
الی گریفیث نام مستعار دومینیکا دو روزا (زاده 17 اوت 1963، در لندن)، یک رمان نویس جنایی بریتانیایی است. او سه سریال به عنوان گریفیث، یکی با حضور روث گالووی، یکی با حضور بازرس کارآگاه ادگار استفنز و مکس مفیستو، و سریال هاربیندر کاور نوشته است.گریفیث پس از خواندن زبان انگلیسی در کینگز کالج لندن، سال ها در زمینه انتشارات کار کرد.