کتاب تفکر به شیوه ای نامتعارف

Think Like a Freak
کد کتاب : 144214
مترجم : فرامرز اتباعی
شابک : 978-6008582748
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 276
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب تفکر به شیوه ای نامتعارف اثر استیون دی.لویت

کتاب حاضر سومین کتاب از مجموعه‌کتاب‌های منتشرشده‌ی لویت و دابنر در زمینه‌ی به‌کارگیری روش‌های تحلیل اقتصادی در موضوعات مختلف خارج از حیطه‌ی تحلیل‌های متعارف اقتصاد است. نویسندگان این کتاب درصددند تا چارچوب و ابزار تحلیلی خود را برای بررسی مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... به خوانندگان ارائه دهند.
کتاب طی آموزش شیوه و اسلوب کلی روش نویسندگان در تحلیل مسائل مختلف، روایت‌های بسیار جذاب و آموزنده‌ای را به خوانندگان ارائه می‌کند؛ روایت‌هایی که به‌خودی‌خود و با فرض قطع ارتباط از اسلوب کلی کتاب بسیار آموزنده و ارزشمند هستند؛ روایتی بسیار ملموس و جذاب از بازیکنی که پشت ضربه‌ی پنالتی قرار گرفته و بااینکه نفع تیم و کشورش در این است که ضربه را به نقطه‌ای خاص بزند نفع شخصی‌اش غیر از این است. روایتی از خطاهای بی‌شمار متخصصان در پیش‌بینی وقایع، و اصرارشان بر ادامه‌ی آن؛ روایت‌هایی جذاب از رویکرد متفاوت و نامتعارف یک قهرمان بلعیدن هات داگ و پزشکی که با بلعیدن باکتری منجر به کشف داروی یکی از مرگبارترین بیماری‌های تاریخ شد؛ روایتی از نحوه‌ی ردیابی علل فقر و مرگ‌ومیر بیشتر سیاه‌پوستان آفریقایی نسبت به سفیدپوستان؛ روایت‌هایی جذاب از رویکر انسان‌های نابغه‌ای که با طراحی سازوکارهایی موجب می‌شوند که از اطلاعات نهانی افراد آگاه شوند؛ روایتی از قدرت روایت‌ها، روایت‌هایی از مزایای پذیرش شکست و...
جذابیت کتاب حاضر را می‌توان در دو مورد خلاصه کرد؛ آموزش شیوه‌ی تفکر متفاوت و نامتعارف به موضوعات و سوالات ملموسی که در زندگی ما جریان دارند، و روایت‌هایی جذاب برای آموزش این شیوه.

کتاب تفکر به شیوه ای نامتعارف

استیون دی.لویت
استیون دیوید لویت ، متولد 29 مه 1967 ، یک اقتصاددان آمریکایی و مؤلف کتاب پرفروش اقتصاد ناهنجاری و دنباله های آن (به همراه استیون جی دابنر) است. لویت برنده مدال جان بیتس کلارک در سال 2003 به دلیل فعالیت در زمینه جرم شد ، و هم اکنون استاد اقتصاد ویلیام بی. اوگدن در دانشگاه شیکاگو و همچنین مدیر دانشکده و بنیانگذار مرکز نوآوری رادیکال برای تغییرات اجتماعی در دانشگاه شیکاگو است.
قسمت هایی از کتاب تفکر به شیوه ای نامتعارف (لذت متن)
لستر می‌نویسد که؛ «اگر ناراضی هستید و چیزی برای سرزنش از علت این نارضایتی‌تان دارید، خواه دولت باشد، یا اقتصاد، یا هر چیزی، آن علت شما را در برابر خودکشی مصون نگه می‌دارد. زمانی که هیچ دلیل بیرونی برای سرزنش نارضایتی خود ندارید، احتمال خودکشی شما بیشتر می‌شود. من از این ایده برای توضیح اینکه چرا آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار میزان خودکشی کمتری نسبت به سفیدپوست‌ها دارند، یا اینکه چرا نابینایانی که بینایی آنها بهبود یافته است اغلب دست به خودکشی می‌زنند و همچنین برای توضیح چرایی افزایش میزان خودکشی نوجوانان باوجود بهبود کیفیت زندگی آن‌ها استفاده کرده‌ام.»