کتاب اختلال بیش فعالی نقص توجه در دانشجویان

AD/HD and the College Student
کد کتاب : 144949
مترجم :

شابک : ‭978-6225820418‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 187
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب اختلال بیش فعالی نقص توجه در دانشجویان اثر پاتریشیا کوئین

اختلال بیش فعالی – نقص توجه در بزرگسالان یک اختلال روانپزشکی مزمن است که با ترکیبی از علایٔم پایدار در زمینه‌های اختلال تمرکز، بیش‌فعالی و رفتارهای تکانشی مشخص می‌شود. این اختلال در بزرگسالی به ارتباطات ناپایدار با دیگران، عملکرد ضعیف شغلی یا تحصیلی، اعتماد به نفس پایین و سایر مشکلات جدی در زندگی منجر می‌شود.
عبور از دوران مدرسه و رسیدن به دانشگاه دوره‌ی گذاری را تشکیل می‌دهد که با توجه به مستقل شدن افراد و پرداختن هم‌زمان به کارهای متعدد دوران بزرگسالی همراه با تحصیل در دانشگاه بار مضاعفی بر سیستم شناختی و کارکردهای اجرایی فرد تحمیل می‌کند؛ در نتیجه فردی که دچار علایٔم خفیف این اختلال است یا تاکنون تشخیص او انجام نشده است، با پیامدهای جدی ابتلا به این اختلال روبه‌رو می‌شود. از این روی تعداد زیادی از مبتلایان به این اختلال در این دوران تشخیص داده می‌شوند و مراجعان زیادی از دانشجویان مبتلا به این اختلال در کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند.

کتاب اختلال بیش فعالی نقص توجه در دانشجویان

پاتریشیا کوئین
دکتر پاتریشیا کوئین متخصص اطفال در واشنگتن دی سی و استادیار بالینی کودکان در مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون است. دکتر کوئین در رشد کودک و روانپزشکی متخصص است و بیش از 30 سال در زمینه های اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی و اختلالات یادگیری کار کرده است. وی کارگاه های آموزشی در سراسر کشور برگزار می کند و در این زمینه ها کتاب هایی منتشر کرده است.