کتاب ایوانف آنتوان چخوف

Ivanov
کد کتاب : 144956
شابک : ‭978-6227858730‬
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 110
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب ایوانف آنتوان چخوف اثر امیررضا کوهستانی

«ایوانف» امیررضا کوهستانی روایت رکود و درماندگی ضدقهرمان عصر مدرن است که سرگشته میان ماندن و مهاجرت، تعهد و خیانت، مسئولیت‌پذیری و لاقیدی، در وضعیتی دوپاره و انفعالی به سر می‌برد. کوهستانی با اقتباسی خلاق از اولین نمایش‌نامه‌ی بلند آنتوان چخوف، جامعه‌ی معاصر ایران را در بستر تاریخی ایوانف چخوف بازنمایی می‌کند. به‌کارگیری هوشمندانه از فارسی محاوره‌ای معاصر و نمایش دغدغه‌های اجتماعی طبقه‌ی متوسط ایران نظیر مهاجرت، در عین وفاداری به سبک و حال و هوای درام‌های چخوف، رنگ و بویی ایرانی و روزآمد به آن بخشیده است.
نمایش‌نامه‌ی «ایوانف» سال ۱۳۹۰ در تماشاخانه‌ی ایرانشهر روی صحنه رفت و در فاصله‌ی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ در بلژیک، سوئیس، هلند و پرتغال به نمایش درآمده است.

کتاب ایوانف آنتوان چخوف

امیررضا کوهستانی
امیررضا کوهستانی (زاده ۱۸ خرداد ۱۳۵۷، شیراز) نویسنده و کارگردان تئاتر ایرانی است. او با اجرای بیش از ۲۰۰ تئاتر در خارج از کشور، از جمله موفق‌ترین کارگردانان تئاتر ایران به‌شمار می‌رود.امیررضا کوهستانی در سال ۱۳۵۷ در شیراز به دنیا آمد. ۱۸ ساله بود که اولین داستان کوتاهاش را در روزنامه‌های محلی چاپ کرد. پس از آن جذبسینما شد و تحصیلات آکادمیک خود را در رشتهٔ کارگردانی سینما آغاز کرد، سپس در دانشگاه منچستر انگلستان در رشتهٔ مطالعات تئاتری ادامه داد. وی اولین نمایشنامه‌ٔ خ...