کتاب کودکی که فروخته شد

The child who was sold
کد کتاب : 145701
شابک : 978-6223240737
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 170
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 آبان

معرفی کتاب کودکی که فروخته شد اثر اسماعیل یوردشاهیان

رمان کودکی که فروخته شد شرح درد و رنج گروهی از انسان‌های هم‌روزگار ماست؛ رنج و درد کودکان برده در جامعه‌ی برده‌داری پنهان و جدید. نویسنده هنگام پژوهش در موضوع کودکان فروخته‌شده از ملیت‌های مختلف به نگارش رمان حاضر اندیشید و رمان را با ساختاری مبتنی‌بر رئالیسم و به‌صورت خاطره و گزارش نوشت. رمان از زبان امین، یکی از کودکان برده، روایت می‌شود.

کتاب کودکی که فروخته شد

اسماعیل یوردشاهیان
اسماعيل يوردشاهيان هستم با اسم مستعار و هنري اورميا. شاعر ، نويسنده و پژوهشگر ، که گه گاهي نقاشي هم مي کشم . روز تولدم در شناسنامه پنجم فروردين ذکر شده اما بنا به گفته مادرم در روز بيست و هشتم بهمن (1334)در صبح يک روز سرد زمستاني در شهر اورميه بدنيا آمده ام ، پدرم (رضا) و مادرم (کلثوم) هر دو از خانواده هاي بزرگ قديمي ، تحصيل کرده و آشنا با انديشه و هنر بودند . مادرم کودکي و جوانيش را در شهر استانبول ترکيه گذرانده و در سن هيجده سالگي همراه خانواده اش به ايران آمده بود و پدرم بعد از تسلط روسها ...
قسمت هایی از کتاب کودکی که فروخته شد (لذت متن)
«مادرش درحالی‌که به‌شدت می‌گریست، باز او را به سینه فشرد. بر گونه و دست و صورتش بوسه زد؛ بوسه و نم اشک‌هایی که امین هنوز آن‌ها را روی صورتش حس می‌کرد. مردی که بستۀ پول و کیسه‌های آرد و گوشت را داده بود، آمد دست او را گرفت و کشید. مادرش با التماس گفت: «تو را به خدا مراقبش باشید. خیلی کوچک است، کاری بلد نیست. به هر کس و خانواده‌ای که می‌دهیدش، بگویید مادرش مجبور بود بفروشدش. بچۀ ساکت و خوبی است.»