کتاب سینماگران بزرگ 3

Martin Scorsese
(مارتین اسکورسیزی)
کد کتاب : 14709
مترجم :
شابک : 978-6002121356
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سینماگران بزرگ 3 اثر توما سوتینل

از زمان ورود سینما به آمریکا تا به امروز، این کشور زادگاه و محل فعالیت بسیاری از هنرمندان بزرگ و سرشناس تاریخ بوده ‌است. استعدادهای فراوانی در محله‌ی هالیوود واقع در لس‌آنجلس پرورش‌ یافته و به ساخت آثار خود مشغول‌ شدند. در میان عناوین این هنرپیشگان، نام کارگردانان مشهور فراوانی همچون دیوید وارک گریفیث، ادوین اس پورتر، جان فورد، هاوارد هاوکس، آلفرد هیچکاک، بیلی وایلر، جان کاساویتس، مایک نیکولز، استیون اسپیلبرگ، کوئنتین تارانتینو و غیره به چشم می‌خورد. یکی از این سینماگران نامداری که با آثار به‌یادماندنی‌اش ذهن تماشاگران را جادو کرده و آن‌ها را بر روی صندلی‌هایشان میخکوب می‌کند، مارتین اسکورسیزی، فیلمساز آمریکایی است. اسکورسیزی طی سه‌دهه دوران حرفه‌ای خود، بیش از بیست فیلم بلند ساخته و به مقام استاد بزرگ سینما رسیده است. فیلم‌های اسکورسیزی در ژانرها و گونه‌های مختلف ساخته‌شده و از جنبه‌های متعددی قابل مطالعه‌اند، ازاین‌ جهت، بررسی دقیق و سنجیده آثار این فیلمساز، می‌تواند در فهم و شناخت بهتر آن‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.
کتاب «سینماگران بزرگ: مارتین اسکورسیزی» اثر توما سوتینل، روزنامه‌نگار فرانسوی و با ترجمه‌ی نادر تکمیل همایون، یکی از منابع بسیار مناسب و معتبر در راستای شناخت بهتر این فیلمساز و سینمایش است. در این کتاب، نویسنده داستان آنکه این سینماگر سینما دوست، چگونه از آثار کلاسیک سینمای آمریکا و همچنین موج نوی فرانسه بهره برده و در دهه‌ی هفتاد به‌شکل حرفه‌ای وارد عرصه سینما می‌شود، روایت می‌کند. در این اثر، باوجود اختصار و حجم کمی که دارد، تمامی قسمت‌های مهم زندگی هنری مارتین اسکورسیزی، از اولین فیلم‌های او تا تحولات صورت‌گرفته در سبکش، را ذکر کرده و به کاوش در عناصر تکرارشونده در آثار او می‌پردازد. مطالعه این کتاب به‌دلیل محتوای ارزشمندش و همچنین نثر روانی که دارد، برای تمامی علاقه‌مندان و دوستداران سینما تجربه‌ای فراموش ناشدنی را رقم زند.

کتاب سینماگران بزرگ 3

توما سوتینل
توما سوتینل، متولد 22 اکتبر 1958، یک روزنامه نگار فرانسوی است.در سال 1989، توما سوتینل به روزنامه Le Monde پیوست، ابتدا در بخش موسیقی، سپس خبرنگار در آفریقا، به ویژه در جمهوری دموکراتیک کنگو، و از سال 2000 به عنوان منتقد فیلم همکاری کرده است. در سال 2017 وی عضو هیئت داوران 41 مین جشنواره بین المللی فیلم هونگ کونگ Agnieszka Holland بود.