کتاب تک گویی های مدرن برای زنان

The Methuen Book of Modern Monologues for Women
کد کتاب : 15503
مترجم :
شابک : 978-6226401890
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 212
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب تک گویی های مدرن برای زنان اثر کریس سالت

این گزیده‌ای از سخنرانی‌های برگرفته از نمایشنامه‌های برجسته قرن بیستم است. مشهورترین نمایشنامه‌نویسان تئاتر بریتانیا، آمریکا و اروپا - و نمایش‌هایی که دائما روی صحنه‌ها در سراسر جهان اجرا می‌شوند - در این مجموعه بی‌نظیر حضور دارند. مونولوگ‌ها از همه نوع - اعم از جدی و کمیک، رئالیستی و پوچ‌گرا - چالشی پویا برای همه بازیگران فراهم می‌کنند: دانشجو، آماتور و حرفه‌ای. در اینجا یک منبع ارزشمند برای کلاس های بازیگری، مسابقات، تست های بازیگری و تمرین وجود دارد. قدردانی کامل‌تر از هر سخنرانی با مقدمه‌ها و تفسیرهای ویراستار افزایش می‌یابد، که نمایشنامه‌ها و سخنرانی‌های فردی را در زمینه‌های نمایشی و اجرایی آن‌ها قرار می‌دهد. کتابی واقعا مفید برای هر بازیگری.این کتاب باید بخشی از اسلحه هر بازیگر مدبر باشد.

کریس سالت، بازیگر، شاعر، نویسنده و کارگردان تئاتر، به خاطر کارگردانی پروژه‌های پرهزینه در زمینه تئاتر شهرت دارد. وی همچنین مسئولیت کارگردانی گروه تئاتر "صفحه‌های خالی... و شور و شوق" را بر عهده داشته و افتخار همکاری با بازیگران بزرگ و معروف تئاتر انگلستان را در کارنامه هنری‌اش دارد. علاوه بر این، وی به صورت رسمی در مدرسه کانون بازیگران لندن تدریس می‌کند. او همچنین کتاب‌ها و مقاله‌های بسیاری در زمینه تئاتر و بازیگری نوشته و ویرایش کرده است. آثار دیگر او شامل کتاب‌های "تک گویی‌های معاصر برای زنان"، "تک گویی‌های معاصر برای مردان"، "تک گویی‌های کلاسیک برای زنان" و "تک گویی‌های کلاسیک برای مردان" است.

کتاب تک گویی های مدرن برای زنان

کریس سالت
كريس سالت شعر، نمایشنامه، کتاب، ویژگی ها و کارگردانی را در تئاتر می نویسد.او بسیاری از کتاب ها و مجلات را نگاشته و ویرایش کرده است و کارهای خود را در انگلستان، آمریکا، فرانسه، کانادا ، آلمان و فنلاند انجام داده است.کارهای او در رادیو 3 و 4 پخش شده، توسط دیگران خوانده شده، و در بسیاری از گلچین ها، و مجلات ظاهر شده است.کریس یک مجری آموزش دیده است و سالها قبل از تمرکز روی کارگردانی و نویسندگی، به عنوان بازیگر زن فعالیت کرده است.او مدیر هنری Bakehouse، یک مکان شکوفایی هنر در جنوب غربی اسکاتلند اس...
قسمت هایی از کتاب تک گویی های مدرن برای زنان (لذت متن)
در این نمایشنامه، برشت از زبان شین ته از ما می پرسد که هر فرد چه کاری می تواند بکند که دنیا را جای بهتری سازد. شوی تا: باید به موضوع وحشتناکی اعتراف کنم: من او هستم! (ماسک را از چهره اش بر می گیرد و لباسش را پاره می کند. شین ته بیرون می آید و می ایستد.) شین ته: بله، شین ته. شوی تا و شین ته، هر دو. حکم شما که خوب باشید و در عین حال زندگی کنید آذرخش بود: مرا به دو نیم کرد نمی توانم بگویم چگونه بود اما خوب بودن با دیگران و هم زمان خوب بودن با خویشتن چیزی است که نمی توانم انجامش دهم [زندگی در] جهان شما آسان نیست، عالی جنابان!