کتاب فقط استدلال

Just the Arguments
مهم ترین ۱۰۰ استدلال فلسفۀ غرب
کد کتاب : 15980
مترجم :
شابک : 978-6007439616
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 630
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب فقط استدلال اثر مایکل بروس


کتاب "فقط استدلال" به اهتمام "مایکل بروس" و "استیون باربن" نوعی دایرةالمعارف فلسفی است که به توضیح موضوعاتی مانند: فرضیه ، نتیجه گیری و قواعد منطقی به کار گرفته شده در استدلال، می پردازد. آن چه مبرهن است این است که فلسفه با مطرح شدن سوالاتی در ذهن انسان آغاز شده است و تلاش برای یافتن پاسخ این سوالات حائز اهمیت می باشد. در همین راستا می توان اظهار داشت که این پاسخ ها نیاز به استدلال دارند. کتاب "فقط استدلال" به قلم "مایکل بروس" و "استیون باربن" صد استدلال معروف را که حائز اهمیت بسیار و در زمره ی استدلال های تاثیر گذار هستند، به خوانندگان معرفی می نماید. این استدلال ها از متون فلسفی برگرفته شده اند و کتاب "فقط استدلال" به توضیح نحوه ی استفاده و کاربرد درست و منطقی آن ها خواهد پرداخت.
"فقط استدلال" از "مایکل بروس" و "استیون باربن" که جمع بندی خلاصه و مدونی از صد نمونه ی مهم و پرکاربرد استدلال ها در فلسفه ی غربی است، نخستین کتاب در نوع خود محسوب می شود که به این شیوه، مهم ترین و تأثیرگذارترین استدلال های فلسفی را در قالب فرضیه و نتیجه گیری مطرح می کند و آن ها را با زبانی گویا و قابل فهم ارائه می نماید.
کتاب "فقط استدلال" به قلم "مایکل بروس" و "استیون باربن" این فرضیه ها را در فصل هایی چون: فلسفه ی دین، متافیزیک، معرفت شناسی، اخلاق، فلسفه ی ذهن و علم و زبان ارائه می دهد و در انتهای کتاب با دو پیوست به توضیح اصطلاحات منطقی، قواعد استنتاج و جانشینی و دیگر موارد مرتبط می پردازد.

کتاب فقط استدلال

نکوداشت های کتاب فقط استدلال
“A useful resource for an undergraduate library, this book also would be suitable for undergraduate courses, particularly introduction to philosophy, logic, and critical thinking. Summing Up: Highly recommended. Lower-level undergraduates and general readers.”
"این کتاب یک منبع مناسب برای کتابخانه ی دوره ی کارشناسی است، همچنین می تواند برای دوره های کارشناسی ارشد ، به ویژه معرفی فلسفه ، منطق و تفکر انتقادی مناسب باشد. جمع بندی: برای دانش آموختگان سطح پایین و خوانندگان عمومی ، بسیار توصیه می شود. "
Choice

An invaluable tool for students-or anyone interested in philosophy-Just the Arguments distills the most important arguments from the Western philosophical tradition into concise and lucid prose. The editors should be commended for providing such an action-packed resource; it's highly recommended!
ابزاری ارزشمند برای دانش آموزان یا هر کسی که علاقه مند به فلسفه است ، فقط بحث های مهمترین استدلال ها را از سنت فلسفی غربی به نثر مختصر و روشن تقسیم می کند. سردبیران باید از ارائه چنین منبع بسته بندی شده عملی قدردانی کنند. بسیار توصیه می شود!
Fritz Allhoff, Western Michigan University

قسمت هایی از کتاب فقط استدلال (لذت متن)
می خواهیم دوره کارشناسی فلسفه را نابود کنیم.» این حرفی بود که به دوستان و آموزگارانمان زدیم وقتی که می خواستیم فکر اولیه این کتاب را برایشان توضیح دهیم. تجربه شخصی ما این بود که در دوره کارشناسی هر درسی که در فلسفه برمی داشتیم فقط لازم بود چند استدلال مشخص را بدانیم که در چند صفحه یادداشت دقیق می شد آن را خلاصه کرد. فکر کردیم خوب میشد اگر فهرستی جمع و جور از استدلالها دم دستمان داشتیم که راحت می توانستیم هر استدلالی را که خواستیم در آن پیدا کنیم. امتحان میان ترم یا پایان ترم هر یک از این درسها خلاصه می شد در ارائه استدلال یک فیلسوف به همراه نقد آن استدلال - که معمولا آن هم استدلال فیلسوف دیگری بود. توانایی بیان روشن و موجز یک استدلال، مثلا در مقاله پایان ترم، نشان میدهد که شخص مطلب را به خوبی متوجه شده است. استدلالهایی را که در ادامه می آید می توان پاسخی به این گونه پرسش های امتحانی، و همین طور برخی از پرسش های زندگی، دانست.استدلال سلاح فیلسوفان است. همه افراد تجربیات و احساسات و عقاید شخصی دارند و این ها اموری ذهنی است، از این رو فلسفه به عقل به عنوان مبنایی مشترک متوسل می شود تا ادعاها را به صورت عینی ارزیابی کند. استدلال منطقی مستقل از تعهدات سیاسی و مذهبی است. به بیان ساده می توان گفت که هر استدلالی یا معتبر است یا معتبر نیست. (این که قانع کننده نیز هست یا نه مطلب دیگری است.) وقتی که دیدگاهی را با نظر به استدلالهایش تحلیل می کنیم، با سطح معینی از دقت و توجه سروکار داریم. استدلال های سست را می توان به راحتی کنار گذاشت و به فراموشی سپرد؛ اما در برابر استدلال هایی که اغلب به دلیل نتایج محتملشان،واکنش های شدید بر می انگیزند معمولا راه مقابله بیان دوباره استدلال اولیه وتصریح استنباط ها و فرضیات و توجیهات است و سپس نشان دادن این که چرا استدلال منتج نیست. وقتی که مسئله جدی می شود، چیزی که همه دنبالش هستند فقط استدلال است.