کتاب می می نی

Mi Mi Ni
(12 جلدی)
کد کتاب : 16039
شابک : 978-2000182026
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت
تعداد جلد : 12

معرفی کتاب می می نی اثر ناصر کشاورز

از حیث اهمیت و حساس بودن ادبیات کودک و خردسال، می توان گفت کمتر خانواده ای پیدا می شود که هنگام خرید اثری ادبی برای آشنا کردن فرزند خود با دنیای ادبیات و کتاب، دچار دغدغه نباشد. ذهن کودکان همچون باغچه ای دست نخورده است که آمادگی بالایی برای پذیرش و یادگیری دارد و طبیعی است که هیچ پدر و مادری نمی خواهد ظرفیت های ذهن کودکش با آموزه های غیرمفید و حتی نادرست پر شود. اکنون این وظیفه ی خطیر به عهده ی خانواده است که چه مفهومی را با چه سبک و سیاقی برای فرزند دلبندش برگزیند.

مجموعه ی ۱۲ جلدی می می نی را می توان به منزله ی نهالی ظریف در نظر گرفت که ناصر کشاورز آن را به زبان شعر سروده است. این شعرهای کودکانه در واقع پوششی برای بیان مفاهیم اساسی تربیتی می باشد. مفاهیمی همچون پنهان کاری، دروغ گویی، نادیده گرفتن حرف های پدر و مادر، نظم و پاکیزگی و مسائلی از این دست که شالوده ی شخصیتی کودک را در نخستین سال های زندگی که به نوعی مهم ترین سال ها هم محسوب می شوند، شکل می دهد. بیان ساده و کودکانه که در قالب شعر و ترانه است، سبب می شود تا کودک بیشتر با مفهوم ارتباط برقرار کند و مسائل بهتر در ذهن او جای بگیرد.

می می نی بچه میمون بازیگوشی است که در جلد های مختلف این کتاب دسته گل به آب داده و مادرش هر بار با مهربانی و عطوفت نحوه درست انجام کار را به او گوشزد می کند. کودک تجربیات خود را با دوست بازیگوشش مقایسه می کند و به این ترتیب روند پرورش ذهن و تربیت او با زبان شعر و ادبیات کودکانه همراه می شود.

کتاب می می نی

ناصر کشاورز
ناصر کشاورز (زادهٔ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۱ در تهران) شاعر و نویسنده کتاب‌های کودکان است. وی دارای نشان درجه یک هنری است.ناصر کشاورز در پنج سالگی همراه با خانواده راهی دامغان شد. تحصیلات ابتدایی تا دیپلم متوسطه را در دامغان گذراند. وی در سال ۱۳۶۷ در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه پذیرفته شد اما پس از یک ترم تحصیل انصراف داد. ناصر کشاورز یک دختر و یک پسر دارد. دختر او با نام کلاریز کشاورز موسیقی‌دان و نوازنده فلوت است. ناصر کشاورز فعالیت رسمی خود را با مجله کیهان بچه‌ها شروع کرد و نخستین ...
قسمت هایی از کتاب می می نی (لذت متن)
می می نی جون خوشحال باش/ یه روز شاده امروز/ لباس هاتو بپوش که/ کارهات زیاده امروز/ باید دیگه از امروز/  بری به مهد کودک/   اگه بری می بینی/  چه خوبه مهد کودک/ - مامان بگو که اون جا/ چه جوریه چی داره؟ -/ صبر کن خودت می بینی/ دلت چه بی قراره/ اونجا یه جای خوبه/   برای درس و بازی /  خیلی چیزا می تونی/  یاد بگیری بسازی / سلام خانم مربی/ این پسرم می می نی ست/ می می نی جون سلام کن/ ایشون خانم مربیست/  به مهد کودک ما / خوش اومدی پسر جون /  آی بچه ها بیایین/  امروز داریم یه مهمون/ خرگوشی رو نگاه کن / چه جور داره می خنده / دلش می خواد بدونه / قدش چه قدر بلنده /  توهم بیا جلو تا /  اندازه تو ببینی/ رو خط کشم نوشته/  بیا دیگه می می نی/ دوست نداری ببینی/ کوتاهی یا بلندی/ این هم یه جور بازیه/ خوشحال میشی  می خندی/  ساکت باشین می خوام که /  قصه بگم براتون /  یه قصه ی قشنگ از/ عروسک های شیطون/ یه روز دو تا عروسک / رفتند به شهر بازی/ می می نی تو می تونی/ خودت قصه بسازی؟/ من می زنم یه آهنگ/ شما آواز بخونین/ آواز می شه قشنگ تر / وقتی با ساز بخونین/ با این خمیر بازی/ چی می تونی بسازی؟/ یه توپ سبز خوشگل/ به به چه توپ نازی / چه خوبه مهد کودک/ هر روز میام به این جا/ چه مهربون و نازه/  خانم مربی ما