کتاب ساختن برای ماندن

Built to Last
کد کتاب : 16056
مترجم :

شابک : 978-6008665274
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 500
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ساختن برای ماندن اثر جیم کالینز

جیمز سی کالینز و جری ا. پوراس با استفاده از یک پروژه تحقیقاتی شش ساله در دانشکده تجارت دانشگاه استنفورد ، هجده شرکت واقعا استثنایی که مدت طولانی ای بود پا برجا بودند (بطور متوسط یک سده) را انتخاب کردند و هرکدام از آنها را در مقایسه مستقیم با یکی از رقبای برترشان مطالعه کردند. آنها شرکت ها را از ابتدا تا به امروز - به عنوان شرکت های نوپا ، شرکت های متوسط و شرکت های بزرگ - بررسی کردند. در مدت این مطالعه ، نویسندگان پرسیدند: "چه چیزی شرکتهای استثنایی را از سایر شرکت های رقیب متفاوت می کند و این شرکتهای ماندگار و بزرگ که در طول تاریخ خود چه راهکار هایی را دنبال کرده اند؟"
چه چیزی جنرال الکتریک ، 3M ، مرک ، وال مارت ، هیولت پاکارد ، والت دیزنی و فیلیپ موریس را از رقبای خود جدا می کند؟ به عنوان مثال ، چگونه Procter & Gamble ، که زندگی را به طور قابل ملاحظه ای در پشت رقیب Colgate آغاز کرد ، سرانجام به عنوان نهاد برتر در صنعت خود پیروز شد؟ چگونه موتورولا توانست از تجارت متوسط باتری به یک شرکت یکپارچه تبدیل شود؟ ، در حالی که زنیت هرگز بر چیز دیگری غیر از تلویزیون مسلط نبود؟ چگونه بوئینگ مک دونل داگلاس را از عنوان بهترین شرکت هواپیمای تجاری جهان سرنگون کرد؟ بوئینگ چه داشت که مک دونل داگلاس فاقد آن بود؟
کتاب ساختن برای ماندن مملو است از صدها نمونه خاص و سازمان یافته در یک چارچوب منسجم از مفاهیم عملی که می تواند توسط مدیران و کارآفرینان در همه سطوح اعمال شود. ساختن برای ماندن یک طرح جامع برای سازمانهای سازنده فراهم می کند که تا قرن بیست و یکم و بعد از آن پیشرفت خواهند کرد.

کتاب ساختن برای ماندن

جیم کالینز
جیمز "جیم" کالینز، زاده ی 25 ژانویه ی 1958، مشاور تجاری، نویسنده و سخنران آمریکایی است.کالینز در دانشگاه استنفورد به تحصیل در رشته ی علوم ریاضی پرداخت و پس از آن، از همین دانشگاه مدرک MBA را دریافت کرد. کالینز سپس مدیر تولید شرکت HP شد.او در سال 1995 موسسه ی مدیریت خود را در کلرادو تأسیس کرد و در آن به تحقیق و آموزش علوم مدیریتی پرداخت. جیم کالینز در همین زمان، یکی از مدیران اجرایی ارشد CNN نیز شد.
قسمت هایی از کتاب ساختن برای ماندن (لذت متن)
افسانه ۱: راه اندازی شرکتی بزرگ مستلزم وجود ایده ای بزرگ است. واقعیت: آغاز به کار شرکت با ایده ای بزرگ شاید ایده بدی باشد؛ زیرا تعداد کمی از شرکت های آرمانی با ایده ای بزرگ شروع به کار کرده اند. درواقع، برخی بدون ایده ای خاص و چند مورد هم حتی با شکست های تمام عیار شروع به کار کرده اند. افزون براین، در این پژوهش معلوم شد که شرکت های آرمانی در مراحل اولیه کار نه تنها مفهوم بنیان نبوده اند، حتی ضد شرکت های مقایسه ای موفق نیز نبوده اند. شرکت های آرمانی مانند لاک پشتی که با خرگوش مسابقه دهد در آغاز به کندی حرکت کرده اند، اما سرانجام در این مسابقه طولانی پیروز شده اند.

افسانه ۱۰: موفق ترین شرکت ها عمدتا بر پیروزی در رقابت تمرکز دارند. واقعیت: شرکت های آرمانی در درجه اول بر پیروزی بر خودشان تمرکز دارند. بنابراین، پیروزی در رقابت برای شرکت های آرمانی هدف نهایی نیست، بلکه نتیجه پرسیدن مستمر این پرسش است:«چگونه می توانیم در آینده، در مقایسه با آنچه امروز انجام می دهیم، خود را برای عملکرد بهتر بهبود بخشیم؟» و آن ها این پرسش را یک سبک زندگی منظم می دانند و آن را هر روز از خود پرسیده اند؛ در برخی موارد بیش از ۱۵۰ سال. برای آن ها مهم نیست چقدر دستاورد دارند و چقدر جلوتر از رقبای خود پیش می روند، برای آن ها این دستاوردها قانع کننده نیست و هرگز آن را کافی نمی دانند.