کتاب گشتاپو

Gestapo
پلیس مخفی هیتلر
کد کتاب : 16830
شابک : 978-6007633014
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 252
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب گشتاپو اثر حمید عشقی

"گشتاپو" یا "پلیس مخفی هیتلر" پژوهشی است از "حمید عشقی" که در آن به معرفی یکی از مخوف ترین و جنجالی ترین سازمان های امنیتی تاریخ می پردازد. "حمید عشقی" این اثر را در نه فصل تنظیم نموده که هر یک با نگاهی ویژه، یکی از جنبه های اساسی این نهاد ضدجاسوسی را مورد بررسی قرار داده اند.

در فصل نخست کتاب "گشتاپو" یا "پلیس مخفی هیتلر"، تاریخچه ای از پلیس مخفی دولت ارائه شده که در آن چارت سازمان این نهاد، ارتباطات آن با حزب کمونیست، پلیس مخفی اتحاد جماهیر شوروی، سازمان اطلاعات فدرال آلمان و مخالفین هیتلر بررسی شده و مطالبی پیرامون شکنجه در "گشتاپو" نیز آمده است. فصل دوم به معرفی سران و فرماندهان "گشتاپو" و فعالیت های آنان پرداخته و مهم ترین وقایع صورت گرفته به دست آنان یا در زمان فرهاندهی شان را زیر ذره بین قرار می دهد. فصل سوم مدارک مستندی از جنایات صورت گرفته توسط "گشتاپو" ارائه می کند و فصل چهارم به طور ویژه به معرفی جاسوسان زن در "گشتاپو" می پردازد. فصل پنجم افسران و ماموران آن را معرفی نموده و فصل ششم مطالبی در باب خیانت در "گشتاپو" در بردارد. "حمید عشقی" در فصل هفتم این کتاب مبارزانی که بر ضد این نهاد فعالیت می کردند را معرفی نموده و فصل هشتم لیست بلندبالایی از قربانیان "گشتاپو" عرضه می دارد. در فصل انتهایی کتاب "گشتاپو" یا "پلیس مخفی هیتلر"، ادارات "گشتاپو" و مقر و ساختمان های آن در شهرهای مختلف معرفی شده و بدین وسیله پرونده تاریخی این نهاد مخوف تکمیل می گردد.

این پژوهش طبقه بندی شده می تواند علاوه بر پاسخ به شایعات و کنجکاوی های معمول نسبت به "گشتاپو"، یک مرجع مهم تحقیقی برای دیگر محققان و تاریخ دانان و مفسرین اجتماعی به شمار بیاید.

کتاب گشتاپو

حمید عشقی
حمید عشقی متولد ۱۳۵۱٫ از کودکی علاقه زیادی به خوندن داشت و اولین کتابی که خوانده تن تن و هفت گوی بلورین بود. اساسا کمک استریپ‌های تن تن یکی از نوستالژی‌های وی است. کتابهای ژول ورن و الکساند دوما و کتابهای ادبیات کلاسیک رو خیلی دوست دارد. همیشه مینوشت اما کار حرفه ای نوشتن رو بعد از ابتلا به بیماری سرطان شروع کرد. همیشه آدم شوخی بود و این مسئله بیشتر اوقات تو ارتباطات او باعث ایجاد سوتفاهم می شد. شاید عجیب باشد که اعتقاد دارد شرکت در کلاس‌های نویسندگی کسی رو نویسنده نمیکند. نویس...
قسمت هایی از کتاب گشتاپو (لذت متن)
ایران کشور عجیبی است، واژه گشتاپو در ادبیات سیاسی تاریخ معاصر بسیار مورد استفاده قرار گرفته و هزاران نفر از ما هر روزه این واژه را در سریال ها، فیلم ها و جدول کلمات متقاطع شنیده و یا می خوانیم؛ اما در ایران کتابی مرجع برای شناخت و کسب آگاهی در خصوص آن وجود ندارد و گشتاپو در تیره ترین سایه های تاریخ ایران پنهان شده است. گشتاپو «پلیس مخفی دولت» آلمان نازی بود که در سال 1933 تأسیس و در سال 1945 با شکست آلمان نازی منحل گردید. این سازمان یکی از مخوف ترین نهادهای ضد جاسوسی و امنیتی در تاریخ است که به دلیل رفتار ظالمانه و دهشت آفرین خود شهرت بدی یافت و بعدها تبدیل به الگویی برای دیگر نهاد های ضد اطلاعاتی گردید. کتاب حاضر تلاشی است برای معرفی ساختار سازمانی، سطوح فرماندهی، عملیات های مهم و افسران و عناصر تأثیر گذار و ... این نهاد امنیتی.