کتاب سایه سازمانی

Organizational shadow
(زمانی که سایه بر رفتار مدیران و کارکنان حاکم می شود)
کد کتاب : 16963
شابک : 978-6007063699
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب سایه سازمانی اثر پیمان رحیمی نژاد

کتاب «سایه سازمانی» نوشته «پیمان رحیمی نژاد» و « سیدحمید آتش پور» توسط انتشارات «روانشناسی و هنر» منتشر شده است. این کتاب نشان میدهد چگونه امر جمعی میتواند تاثیر چشمگیر در زندگی خصوصی افراد نیز داشته باشد.
این کتاب نگاهی دارد به سایه سازمانی و انواع آن در سازمان‌های گوناگون که همان تمایلات، انگیزه‌ها و گرایش‌های جمعی در هر سازمان است. این مجموعه به جهت تحلیل سازمان ها از نگاهی روان شناسی تحلیلی بهره برده است و به شکلی عناصر سرکوب شده، رها شده و مورد غفلت واقع شده ی بخش تاریک، ژرف و قدرتمند وجودمان که توانایی تحول دنیای ما را دارند به نمایش می گذارد. اثر پیش رو به دنبال یافتن راهی به سوی روان فردی و سازمانی یکپارچه از دل تاریکی و سایه هاست، راهی که ابتدای آن با شجاعت اعتراف به وجود سایه و ادامه آن با شهامت تلاش برای خروج از وضعیت نامطلوب شکل می گیرد.

کتاب سایه سازمانی

دسته بندی های کتاب سایه سازمانی
قسمت هایی از کتاب سایه سازمانی (لذت متن)
اولین شاخص در خصوص درک سایه سازمان این است که شخص کلیدی و تعیین کننده سازمان حاکمیت سایه را پذیرفته و بر مبنای آن عمل می کند. در واقع شناسایی فرد مهمی در سازمان که مقام بالایی دارد و سایه خود را نتوانسته مهار وکنترل نماید کلید فهم رویدادها و وضعیت های جاری سازمان خواهد بود. در کتاب سازمان های بیمار (آتش پور و کامکار، ۱۳۸۶) تصریح شده است که سازمان ها و شرکت ها تمایل جدی دارند که ویژگی های شخصیتی مدیران ارشد را الگو قرار داده و آن را جزء رفتارهای سازمانی خود سازند. ما این تحلیل را با مشارکت ذهن یکدیگر (شما خواننده گرامی) بیشتر بسط می دهیم و از منظری گسترده تر به آنها می نگریم. به طور مسلم، فقط مدیران ارشد نیستند که شخصیت اصلی آنها سیمای سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه هر کس که در نظام یا پستی از سازمان نقش کلیدی دارد می تواند این تاثیر را بر جای گذارد. در واقع، در سازمانی که سایه بر آن حاکم می شود مدیر دارای سایه نیرومند و مخرب می تواند دارای تاثیر عظیمی باشد چرا که رفتار او توجه بسیار زیادی را جلب کرده و پیوسته می تواند وقت و انرژی سایرین را تلف کرده و کارکنان را فرسوده و متخاصم سازد. نیروی آب زیرکاه، قدرتمند، گیج کننده و غیراخلاقی سایه قادر است افراد را گیج، آشفته و سردرگم سازد.