کتاب بورس باز

Bours Baz
کد کتاب : 18258
شابک : 978-6007443446
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 155
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بورس باز اثر سلمان امین

سلمان امین داستان نویسی است که در حوزه اقتصاد هم فعالیت دارد. در حوزه داستان نویسی کتاب هایی هم چون "پدر کشتگی"، "انجمن نکبت زده ها" و " قلعه مرغی، روزگار هرمی" به چشم می خورد اما همانطور که گفته شد در زمینه اقتصاد هم کتاب هایی هم چون "بورس باز" را دارد.

این کتاب شامل 10 فصل می باشد که در آن نویسنده سعی داشته از دیدگاه جدیدی واکاوی خود را از بورس بیان کند. نویسنده در پشت جلد کتاب نوشته است: «باید جسارت مرا ببخشید؛ اما ناچارم خواندن متن پشت جلد را نشانه ای از ناکامی و سردرگمی شما در انجام معامله با طرح ریزی سیستمی سودده در بازارهای سرمایه بدانم؛ درغیر این صورت، چه نیازی به جست وجو در پی کتابی بود که شما را به سوددهی پایدار برساند؟ چنانچه فکر می کنید اشتباه می کنم، همین حالا کتاب را زمین بگذارید، ولی اگر پیشگویی من درست است، توصیه می کنم در مطالعه آن درنگ نکنید. این کتاب را بر پایه تفکری نوشته ام که نحوه نگرش و شیوه معاملاتی من در بازار بورس را برای همیشه تغییر داد: تفکر تجارت بر مبنای تئوری فازی.»

انتشارات ملیکان این کتاب را در 155 صفحه به چاپ رسانیده است.

کتاب بورس باز

سلمان امین
سلمان امین متولد سال 1363 ، نویسنده‌ی جوان توانمندی که خوب می‌بیند، خوب می‌شنود، خوب فکر می‌کند و خوب می‌نویسد. نویسنده‌ای که تفاوت ادبیات نسل امروز را با با نسل‌های گذشته به‌خوبی درک کرده و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. او اعتقاد دارد، برای نویسنده شدن اول باید جوهری باشد.اگر نویسنده نباشی، نمی‌توانی نویسنده بشوی، اما اگر نویسنده باشی، تازه باید شروع کنی به نویسنده شدن. باید تجربه زیست داشته باشی و میان مردم بروی تا توجهت به جزییات زیا...
قسمت هایی از کتاب بورس باز (لذت متن)
وقتی شما در باب پیش بینی احتمالاتْ درصدی از شانس وقوع را در نظر می گیرید، برآیند وقوع و عدم وقوع در هر مرحله در هاله ای از ابهام باقی می ماند. به سخن ساده تر، هر بار که سکه را به هوا پرتاب می کنید 50 درصد شانس دارید که آن را روی طرف شیر ببینید. اما وقتی سکه روی طرف خط نشست چه اتفاقی می افتد؟ شانس شیربودن این پرتاب از 50 درصد به 0 درصد کاهش پیدا کرده است.

منطق فازی کاری به کار احتمالات و ابهام موجود در آن ندارد؛ بلکه در واقع اصل ابهام را به عنوان جزئی از سیستم مدل می کند. سیستمی که بر مبنای این نگرش پایه ریزی می شود درصد احتمال موجود در بازه های مختلف عملیاتی را در نظر می گیرد و به عنوان متغیرهای خود از آن استفاده می کند.

در واقع، فازی منطقی برای توضیح ابهام نیست؛ بلکه خود ابهام را درون یک سیستم کاربردی فازی مدل می کند. فازی در پی این است که احتمالات موجود را به عنوان بخشی از سیستم پایه ریزی کند، نه این که برای احتمالات ریاضی به دنبال توضیحی باشد. با این توضیح می توانیم نسبت احتمال به فازی را «نسبت جزء به کل» در نظر بگیریم. بگذارید مثالی بیاورم. اگر یک سیب سالم در دست داشته باشید، می توانید بگویید به احتمال 100 درصد این یک سیب است؟ پاسخ مثبت است.