کتاب شورشیان آرمانخواه

Rebels With A Cause
کد کتاب : 18982
مترجم :
شابک : 978-9643112639
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : ---

تاملاتی پیرامون تاریخ شورشیان آرمانخواه در ایران
Rebels With A Cause
کد کتاب : 18983
شابک : 978-0000273796
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شورشیان آرمانخواه اثر مازیار بهروز


کتاب شورشیان آرمانخواه نوشته مازیار بهروز، استادیار دانشگاه ایالتی سان‌فرانسیسکو است که براساس پایان‌نامه‌اش برای دانشگاه کالیفرنیا در لوس‌آنجلس شکل گرفته است. مازیار بهروز فرزند جهانگیر بهروز است که در سال‌های پیش از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ عضو حزب توده بود و با تحریریه چند نشریه حزبی همکاری می‌کرد. کتاب، گزارش فشرده و مستندی از تاریخ جنبش چپ مارکسیستی را در ایران از ۱۳۲۰ تا ۱۳۶۲ (که آخرین سازمان‌های مارکسیستی فروپاشید) دربر می‌گیرد. نویسنده کوشیده است با پیروی از روش‌شناسی علمی فرایند جنبش چپ و فراز و فرودهای آن را در متن تاریخ معاصر ایران گزارش کند و از آن مهم‌تر به پی‌کاوی علل ناکامی چپ در ایران بپردازد.
مازیار بهروز (زاده:۱۳۳۷ خورشیدی در تهران)، از تاریخ نگاران و تاریخ پژوهان معاصر، در عرصهٔ پیشینه و جریان‌شناسی جنبش چپ در ایران به شمار می‌رود. کتاب او، شورشیان آرمانخواه از منابع تحقیق پیرامون احزاب و جریانات چپ در ایران معاصر محسوب می‌شود.
مازیار بهروز را می‌توان یکی از تاریخ نگاران و تاریخ پژوهان جنبش چپ در ایران به شمار آورد. کتاب او، شورشیان آرمانخواه، که به عنوان دانشنامهٔ دکترای وی تحریر و بعدها تکمیل و به صورت کتاب منتشر شده، یکی از منابع در جریان‌شناسی احزاب چپ در ایران به شمار می‌آید. کتاب بعدی او، با عنوان تأملاتی پیرامون تاریخ شورشیان آرمانخواه، که در سال ۱۳۸۵ در تهران انتشار یافته‌است، ادامه‌ای بر کتاب قبلی او محسوب می‌گردد. وی علاوه بر چند کتاب و تعداد کثیری مقاله در ارتباط با پیشینهٔ جریانات سیاسی چپ در ایران، تحقیقات و پژوهش‌های متعددی نیز در زمینهٔ دورانهای مختلف تاریخ ایران، به ویژه عصر صفویه، عصر قاجاریه و تاریخ مشروطیت به انجام رسانیده‌است. مقالات و مصاحبه‌های متعددی از او در نشریات فارسی ایران انتشار یافته و مقالاتی نیز به زبان انگلیسی در مطبوعات گوناگون دنیا منتشر ساخته‌است.

کتاب شورشیان آرمانخواه

مازیار بهروز
مازیار بهروز (زاده:۱۳۳۷ خورشیدی در تهران)، از تاریخ نگاران و تاریخ پژوهان معاصر، در عرصهٔ پیشینه و جریان‌شناسی جنبش چپ در ایران به شمار می‌رود. کتاب او، شورشیان آرمانخواه از منابع تحقیق پیرامون احزاب و جریانات چپ در ایران معاصر محسوب می‌شود.مازیار بهروز در اسفند ماه سال ۱۳۳۷ خورشیدی در محلهٔ تهران پارس در شهر تهران به دنیا آمد. پدر او، جهانگیر بهروز از روزنامه نویسان با سابقه و از اعضای حزب توده ایران بود و همین امر زمینه‌ای برای آشنایی او با تاریخ جنبش چپ ایران است. مازیا...