کتاب گفتگوی معلم و فیلسوف

Teacher and philosopher Conversation
کد کتاب : 19445
شابک : 978-6001213373
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گفتگوی معلم و فیلسوف اثر خسرو باقری

در این کتاب گفت وگویی میان یک معلم و یک فیلسوف شکل می گیرد. در هر سخن سادة معلم لایه هایی نامحسوس نهفته است، چنان که از هر لایه ای فیلسوفی می تواند سربرآورد و سخنی باوی بازگوید. گفت وگوها از مسیرهای مختلف گذر کرده و جنبه های گوناگونی را در برگرفته اند؛ مثلا، آموزش و یادگیری به طور اجتناب ناپذیری جنبه فلسفی دارد، نظر و عمل، چون تاروپودی، درهم تنیده اند، فهم مفاهیم تعلیم و تربیت نیاز به جرح و تعدیل های مفهومی دارد؛ جهانی و بومی بودن، دو چهرة ژانوسی تعلیم و تربیت اند.
این کتاب شامل مقدمه و شش گفت وگو می باشد.
گفتگوی اول چرا فلسفه؟ / گفتگوی دوم فلسفه و فیلسوفان / گفتگوی سوم نظر و عمل / گفتگوی چهارم فلسفه و تعلیم و تربیت / گفتگوی پنجم چرا و چگونه تحلیل کنم؟ / گفتگوی ششم تعلیم و تربیت: بومی یا جهانی؟

کتاب گفتگوی معلم و فیلسوف

خسرو باقری
خسرو باقری نوع پرست (زاده ۱۳۳۶ تهران) استاد دانشگاه تهران است. زمینه‌های تخصص وی فلسفه آموزش و پرورش، فلسفه شناخت و روان و تربیت دینی است. خسرو باقری، استاد دانشگاه تهران، درجه دکتری در فلسفه تعلیم و تربیت را از دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا دریافت کرد. دوره کارشناسی را در دانشگاه علامه و ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس به اتمام رساند و هم‌اکنون در دانشکده روانشناسی، علوم تربیتی و الهیات دانشگاه تهران مشغول تدریس است.
دسته بندی های کتاب گفتگوی معلم و فیلسوف