کتاب شهریار منجی

Redeeming the Prince
کد کتاب : 34339
مترجم :
شابک : 978-6004368247
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شهریار منجی اثر مائوریتسیو ویرولی

در کتاب "شهریار منجی" یکی از برجسته‌ترین محققان ماکیاولی، تفسیر جدیدی از تأثیرگذارترین اما سوء تفاهم‌شده در سنت سیاسی غرب ارائه می‌کند. با برگرداندن باورهای غلط رایج و چالش برانگیز اجماع علمی، مقدمه ای تازه برای کار ارائه می دهد. از این منظر اصلی، پنج قرن پس از ساخت، شاهزاده بینش جدیدی در مورد ماهیت و امکانات رهایی سیاسی ارائه می دهد.
ویرولی استدلال می کند که شاهزاده به جای کتاب مقدس سیاست های بی وجدان، در واقع درباره رستگاری سیاسی است - کتابی که انگیزه میهن پرستانه ماکیاولی برای دیدن تأسیسی جدید برای ایتالیا است. این کتاب که در قالب یک سخنرانی نوشته شده و با پیروی از قواعد بلاغت کلاسیک نوشته شده است، پیام اصلی خود را در بخش پایانی، "تصور برای رهایی ایتالیا از دست بربرها" فشرده می کند. ماکیاولی در آنجا اسطوره یک نجات دهنده را خلق می کند، یک حاکم ایده آل که دوران صلح، آزادی و وحدت را آغاز می کند. برخلاف نظر محققانی که معتقدند این نصیحت بعدا اضافه شده است، ویرولی ثابت می‌کند که ماکیاولی آن را به همراه بقیه متن سروده است و کل آن را تا دسامبر 1513 یا اوایل 1514 تکمیل کرده است. ویرولی معتقد است، تنها اگر شاهزاده را به عنوان نظریه رستگاری سیاسی بخوانیم، بالاخره می‌توانیم بحث‌برانگیزترین صفحات کتاب در مورد اخلاق سیاسی را درک کرده و به درستی ارزیابی کنیم، و همچنین کلیشه ماکیاولی را به‌عنوان یک «ماکیاولیستی» کنار بگذاریم. "

کتاب شهریار منجی

مائوریتسیو ویرولی
مائوريتسيو ويرولي (متولد 14 مارس 1952، فورلی) استاد برجستهایتالیایی سیاست در دانشگاه پرینستون، استاد دولت در دانشگاه تگزاس (آستین) و استاد ارتباطات سیاسی در دانشگاه ایتالیا سوئیس (لوگانو) است.
نکوداشت های کتاب شهریار منجی
[Viroli] makes a strong argument for rethinking widely held assumptions about The Prince
[ویرولی] استدلال محکمی برای بازنگری در مفروضات رایج در مورد شاهزاده ارائه می دهد
Theodore Kinni, Strategy + Business

As Machiavelli did, Viroli writes in a brisk, forceful style that reveals both a depth of thought and a vibrant passion for his subject.
همانطور که ماکیاولی انجام داد، ویرولی با سبکی تند و نیرومند می نویسد که هم عمق فکر و هم اشتیاق پر جنب و جوش را به موضوع خود نشان می دهد.
Choice

قسمت هایی از کتاب شهریار منجی (لذت متن)
و لازم بود که بنی اسرائیل اسیر باشند تا توانایی موسی آشکار شود؛ لازم بود پارسیان تحت ستم مادها باشند تا پرده از روح بزرگ کوروش برداشته شود و... پس در زمان حاضر، برای کشف ویرتوی روح ایتالیایی، لازم بود ایتالیا به فلاکتی که اکنون در آن است درغلتد، چنان که ایتالیا بیش از یهودیام برده، بیش از پارسیان مظلوم...گشته است: بی سر، بی سامان، تیپا خورده، به تاراج رفته، تکه پاره و اشغار شده و دستخوش هر قسم ویرانی و نومیدی».