کتاب اسپینوزا و سیاست

Spinoza and Politics
کد کتاب : 20414
مترجم :
شابک : 978-6002784360
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب اسپینوزا و سیاست اثر اتی ین بالیبار

اسپینوزا با هابز و لاک مسلما یکی از مهم ترین فیلسوفان سیاسی عصر مدرن، نظریه پرداز برتر دموکراسی و سیاست توده ای است. اتین بالیبار در این ترجمه انگلیسی اصلاح شده و تکمیل‌شده کلاسیک سال 1985 خود، Spinoza et la Politique، گزارشی تلفیقی از آثار اصلی اسپینوزا ارائه می‌کند که به طرز تحسین‌آمیزی ارتباط با زندگی سیاسی معاصر او را نشان می‌دهد.

بالیبار رساله‌های اصلی اسپینوزا را در دوره‌ای که در آن نوشته شده‌اند به دقت قرار می‌دهد. او در فصول متوالی به بررسی وضعیت سیاسی استان های متحد در زمان حیات اسپینوزا، انجمن های مذهبی و ایدئولوژیک خود اسپینوزا، مفهوم دموکراسی توسعه یافته در رساله الاهیاتی-سیاسی، نظریه دولت مطرح شده در رساله سیاسی و مبانی انسان شناختی می پردازد.

کتاب اسپینوزا و سیاست

اتی ین بالیبار
اتیِن بالیبار (Étienne Balibar؛ زادهٔ ۲۳ آوریل ۱۹۴۲) فیلسوف، نویسنده و استاد دانشگاه اهل فرانسه است که از چهره‌های مطرح پسامارکسیسم به‌شمار می‌رود.وی در دانشگاه پاریس X-Nanterre ، در دانشگاه کالیفرنیا Irvine تدریس کرده است و هم اکنون استاد سالگرد در مرکز تحقیقات فلسفه مدرن اروپا (CRMEP) در دانشگاه کینگستون و استاد بازدید کننده در گروه فرانسوی و فلسفه عاشقانه در دانشگاه کلمبیا می باشد.
نکوداشت های کتاب اسپینوزا و سیاست
Etienne Balibar was one of the brilliant group of students around Althusser in the early 1960s. Since then he has established himself as one of France’s foremost philosophers on the Left.
اتین بالیبار در اوایل دهه 1960 یکی از دانش آموزان درخشان اطراف آلتوسر بود. از آن زمان، او خود را به عنوان یکی از برجسته ترین فیلسوفان چپ فرانسه معرفی کرد.
Radical Philosophy

قسمت هایی از کتاب اسپینوزا و سیاست (لذت متن)