کتاب حماسه استالینگراد

199 Days
(199 روز مبارزه در جنگ جهانی دوم)
کد کتاب : 20431
مترجم :
شابک : 978-6222430085
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 314
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب حماسه استالینگراد اثر ادوین پالمر هویت

در کتاب حماسه ی استالینگراد ، مورخ تحسین شده ، ادوارد پایمر هویت ، نبرد حماسی را برای استالینگراد در تمام هیجان های ترسناک و وحشت وحشیانه اش به تصویر می کشد. بیش از خونین ترین درگیری در تاریخ - درگیری لحظه ای که به قیمت جان سه میلیون نفر تمام شد - محاصره حرکتی بود که مسیر تاریخ بر آن استوار بود. اگر ارتش سرخ سقوط می کرد ، نازی ها بر روسیه غلبه می کردند. اگر آلمان ها در طی چند ماه آخر پیشروی نمی کردند ، استالین اروپا را به رنگ قرمز رنگ آمیزی می کرد. اکنون با گذشت بیش از 50 سال از خارق العاده ترین نبرد هزاره دوم ، سرانجام حقیقت در مورد این لحظه ی تعیین کننده فاش می شود. سقوط استالینگراد نقطه عطف جنگ جهانی دوم بود. در پنجاهمین سالگرد این درگیری ، مورخ مشهور این حماسه را بازگو می کند زیرا او دوباره دنیاها و کردارهای هیتلر و استالین و ژنرال های آنها را از نو خلق می کند.
حماسه ی استالینگراد (199 روز مبارزه در جنگ جهانی دوم) ، بر اساس اسناد تازه منتشر شده از بایگانی مسکو و آمریکا و شهادت بازماندگان این نبرد ، شرکت کنندگان در نبرد و موارد دیگر را شرح می دهد.

کتاب حماسه استالینگراد

ادوین پالمر هویت
ادوین پالمر هویت (5 اوت 1923 - 29 ژوئیه 2005) نویسنده آمریکایی بود که در تاریخ نظامی تخصص داشت. تا سال 1958، هویت در رسانه های خبری فعالیت داشت و پس از آن نوشتن آثار غیر داستانی را شروع کرد.وی در پورتلند، اورگان از ناشر ادوین پالمر هویت (1979 - 1897) و همسرش سیسیل دی وور (1970-1901) متولد شد. و یک برادر کوچکتر، چارلز ریچارد، در سال 1928 به دنیا آمد. هایوت از سال 1940 تا 1943 در دانشگاه اورگان شرکت کرد.
نکوداشت های کتاب حماسه استالینگراد
here provides a well-written narrative of the Battle of Stalingrad and the events leading up to that turning point in the Soviet-German theater of the war. Hoyt adds nothing significant to our knowledge of the operation, but he does successfully and in detail demonstrate Hitler's insistence on controlling the eastern front.
در اینجا روایتی به خوبی نوشته شده از نبرد استالینگراد و وقایع منتهی به آن نقطه عطف در تئاتر جنگ اتحاد جماهیر شوروی و آلمان ارائه شده است. هویت هیچ چیز قابل توجهی به دانش ما در مورد این عملیات نمی افزاید ، اما او با موفقیت و به تفصیل اصرار هیتلر برای کنترل جبهه شرقی را نشان می دهد.
D.E. Showalter, U.S. Air Force Acad., Colorado Springs

Hoyt ( Hitler's War ), a prolific writer of well-regarded military histories, here delivers a thrilling account of war on a grand scale. His chronicle encompasses the strategic thinking of the opposing warlords, Stalin and Hitler, and their prickly relations with the generals who served under them.
هوت (جنگ هیتلر) ، نویسنده پرکار تاریخهای نظامی مورد توجه ، در اینجا گزارشی هیجان انگیز از جنگ در مقیاس بزرگ ارائه می دهد. تواریخ وی شامل تفکر استراتژیک جنگ سالاران مخالف ، استالین و هیتلر ، و روابط بی پروا آنها با ژنرال هایی است که در زیر دست آنها خدمت می کردند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب حماسه استالینگراد (لذت متن)
در ۲۹ آگوست ژنرال هوت در راس فرماندهی ارتش چهارم پانتسر پیشروی دیگری را از آبگانروو آغاز کرد. حمله به خوبی پیش می رفت و در جبهه هر دو ارتش ۶۴ و ۶۲ روسی شکاف حاصل شد. نفرات لشکر ۱۲۶ ام روسی دچار وحشت شده بودند. لشکر ۲۰۸ امر به محاصره درآمد. هزاران نفر اسیر شدند بدون آنکه رزمی صورت گیرد. به نظر می آمد موقعیت مناسبی برای به محاصره کشیدن ارتش های ۶۴ و ۶۲ فراهم شده بود، اگر، همان طور که هوت از جنوب پیش آمده بود، ژنرال پالوس هم از شمال حمله می کرد. ولی پاولوس بسیار از وضعیت خطیر ارتش خود نگرانی داشت و حرکت نمی کرد. وقتی که فشار روس ها در ۲ سپتامبر کاهش یافت، پاولوس تانک هایش را برای رسیدن به تانک های هوت پیش فرستاد، ولی هنگامی که آن ها رسیدند خیلی دیر بود. الحاق دو قوا به طور کامل انجام گرفت اما، دشمنی به دام نیفتاد. روسی ها به خوبی در فرصت به دست آمده گریخته بودند. آلمان ها اکنون از همه جهات فشار شدیدی به شهر وارد می کردند، روحیه نظامی ارتش های روسی به شدت کاهش یافته بود. بعضی فرماندهان به منظور مهار فرارها و تسلیم ها اقدامات دارکویی در پیش گرفته، سربازانی را که در مواجهه با دشمن به بزدلی متهم می شدند اعدام می کردند. یک فرمانده هنگ نفرات خود را به خط کرده، در طول خط راه رفته بود و دهمین نفر از هر ده نفر ایستاده از نخستین ردیف صدنفری هنگ را به ضرب گلوله از پای درآورده بود. انبوه اجساد کشتگان از این حیث به منزله اخطار به کسانی بود که در جای خود نمی ایستادند.