کتاب کتاب تصمیم

The Decision Book
(50 الگو برای تفکر راهبردی)
کد کتاب : 20905
مترجم :
شابک : 978-6002781383
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

کتاب تصمیم گیری
The Decision Book
(ده ها مدل برای تفکر راهبردی)
کد کتاب : 74611
مترجم :
شابک : 978-9642369744
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

۵۰ مدل تصمیم گیری برتر
The Decision Book
کد کتاب : 52386
مترجم :
شابک : 978-6226017206
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تصمیم اثر مایکل کروگروس

کتاب تصمیم اثر مایکل کروگروس راه حل های جدیدی را برای تصمیماتی که هر روزه با آنها روبه رو هستیم ارائه می دهد، از انتخاب غذای مناسب برای نهار تا برطرف کردن مشکلات در محیط کاری و سوالات بزرگتر مانند: چگونه می توانم به تیم خودم انگیزه بدهم؟ چگونه می توانم مفیدتر باشم؟

کتاب تصمیم پنجاه مدل را برای درک بهتر چالش های مداوم زندگی ارائه می دهد، از جمله می توان به الگوی ساختن اشاره کرد که در ارتباط با ساختن آینده براساس تصمیمات حال و گذشته است. طبق این الگو افراد بهتر است میان مهارت ها و توانایی های گذشته شان پلی ارتباطی با اهداف آینده شان برقرار کنند تا بتوانند تشخیص دهند کدام مسائل درگذشته به آینده ارتباط دارد و کدام یک را باید فراموش کنند. کتاب تصمیم دارای پنج بخش کلی است که عبارت اند از:

چطور باعث پیشرفت خود شوید
چطور خودتان را بهتر درک کنید
چطور دیگران را بهتر درک کنید
چطور باعث پیشرفت دیگران شوید
حالا نوبت شماست

کتاب کتاب تصمیم

مایکل کروگروس
مایکل کروگروس (Mikael Krogerus) یک نویسنده مستقل برای روزنامه ها و مجلات آلمانی و سوئیسی است. او به مدت پنج سال در NZZ FOLIO ، مجله تکمیلی نشریه پیشرو سویزرزلند، Neue Zürcher Zeitung ، نویسنده کارمند بود. پیش از آن وی به عنوان کپی رایت در آژانس های تبلیغاتی مختلف کار می کرد.
قسمت هایی از کتاب تصمیم (لذت متن)
ارسطو بیش از دو هزار سال پیش به این نتیجه ی منطقی رسید که چیزی که انسان ها بیش از همه می خواهند خوشحالی و رضایت است. میهالی چی کسنت میهالیی روان شناس آمریکایی در سال 1961 نوشت: «ما شادی و رضایت در زندگی را فقط به خاطر خود آن می خواهیم درحالی که برای اهداف دیگر مانند سلامتی، زیبایی، پول یا قدرت فقط به این دلیل ارزش قائلیم که باعث شادی مان می شوند.» چیکسنت میهالیی به دنبال اصطلاحی برای توصیف احساس خوشحالی بود. او این حالت را «حالت سیلان» نامید. ولی ما چه زمانی در «حالت سیلان» قرار می گیریم؟ او بعد از مصاحبه با هزاران نفر درباره ی چیزهایی که باعث شادیشان می شود دریافت که همه ی پاسخ های آن ها پنج وجه مشترک دارد. شادی یا «حالت سیلان» زمانی رخ می دهد که: به شدت بر فعالیتی متمرکزیم، فعالیتی که خودمان انتخاب کرده ایم، به این معنا که نه از سر ملالت آن را انتخاب کرده ایم که برایمان انگیزه بخش نباشد، و نه از سر کلافگی به آن تن در داده ایم که بیش ازحد برایمان طاقت فرسا باشد، و هدفی روشن دارد، و بلافاصله بازخورد دریافت می کند. چیکسنت میهالیی دریافت افرادی که در «حالت سیلان» قرار می گیرند نه تنها رضایت عمیقی احساس می کنند بلکه از آنجا که عمیقا در کاری که انجام می دهند غوطه ورند، زمان را از دست می دهند و خود را کاملا فراموش می کنند. موسیقیدانان، ورزشکاران، بازیگران، پزشکان و نقاشان می گویند شادترین اوقات زندگی شان زمانی است که در فعالیتی اغلب دشوار غوطه ور می شوند - که این کاملا با این نظریه که شادی و رضایت از حالت آرامش سرچشمه می گیرد مغایر است. ما نمی توانیم شخصیتمان را به طور کامل درک کنیم، ولی می توانیم از بخشی از شخصیتمان که در دنیای خارج منعکس می شود آگاهی داشته باشیم. پنجره ی جوهری («جوهری» از اولین بخش های اسامی کوچک ابداع کنندگان آن جوزف لافت و هری اینگم گرفته شده است) یکی از جالب توجه ترین الگوها برای توصیف تعاملات انسانی است. پنجره ی چهار لنگه آگاهی فردی را به چهار نوع مختلف تقسیم می کند: یکی از لنگه های معرف خصوصیات و تجاربی است که در خود سراغ داریم و دلمان می خواهد آن را با دیگران در میان بگذاریم. لنگه ی پنهان مرف چیزهایی است که درباره ی خود می دانیم ولی نمی خواهیم درباره ی آن ها با دیگران صحبت کنیم. هر چه روابط اعتماد آمیز با دیگران برقرار کنیم اندازه ی این لنگه کوچک تر می شود. چیزهایی هست که درباره ی خود نمی‎ دانیم ولی دیگران آن ها را به وضوح در ما می بینند.