کتاب اسرار سایه

A Little Book on the Human Shadow
(رمزگشایی از نیمه ی تاریک وجود)
کد کتاب : 21166
مترجم :
شابک : 978-6006268422
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 59
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب اسرار سایه اثر رابرت بلای

رابرت بلای ، شاعر مشهور و نویسنده کتاب «اسرار سایه » (رمزگشایی از نیمه ی تاریک وجود) است.

این کتاب درباره سایه انسانی ما و چگونگی پنهان کردن آن در موقعیت های مختلف ، در میان افراد مختلف ، بحث می کند. در اینجا بحث می شود که چگونه به ما آموخته ان که در معاشرت با دیگران یا گروه خاصی از افراد به روشی خاص عمل کنیم.
قسمت اول کتاب به خوبی شروع می شود و تا آخر شما را مجذوب کلام خویش می کند. در فصل آخر شما به یک نتیجه گیری روشن و واضح خواهید رسید و از سردرگمی نجات خواهید یافت.
اساسا سایه خود «درونی» ما است. شما چگونه این خود درونی را برای دیگران افشا خواهید کرد؟ ایا مجالی برای بروز آن می دهید یا که همواره در حال مخفی کردن خود واقعی تان هستید؟
نکاتی در این کتاب وجود دارد که شما را وادار می کند در مورد زندگی خود و سایه انسانی خود تأمل کنید.

از کتاب های شعر رابرت بلی می توان به «شبی که ابراهیم به ستاره ها فراخوانده و جمله من هزار سال شادی بود» اشاره کرد. جوایز وی شامل جایزه کتاب ملی برای شعر و دو گوگنهایم است. او در مینیاپولیس ، مینه سوتا زندگی می کند.

کتاب اسرار سایه

رابرت بلای
رابرت بلای (Robert Bly) (متولد ۲۱ ژوئیه ۱۹۵۷) نویسنده و شاعر نروژی الاصل آمریکایی است.وی مولانا و مثنوی وی را به دیگر شاعر آمریکایی کلمن بارکس معرفی کرده و ترجمه انگلیسی رینولد نیکلسون از مثنوی معنوی را به وی معرفی نموده‌است. بارکس به ترجمه مجدد مثنوی پرداخته و ترجمه مثنوی به وسیله بارکس یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ده سال اخیر در آمریکا بوده‌است. رابرت بلای برنده جایزه کتاب ملی آمریکا در سال ۱۹۶۷ از مخالفان سرسخت جنگ ویتنام و اخیراً منتقد دولت آمریکا به خاطر حمله به عراق ا...
قسمت هایی از کتاب اسرار سایه (لذت متن)
میدانیم که وقتی نور آفتاب به بدن می تابد، بدن را روشن می کند؛ اما همزمان سایه ای هم ایجاد می شود که سیاه و تاریک است. هر چه شدت این نور بیشتر باشد، سایه سیاه تر و تاریک تر خواهد بود. بخش هایی از شخصیت هریک از ما در وجود خودمان پنهان است. پدر و مادر و معلم ها ما را تشویق می کنند تا بخش روشن شخصیت مان را رشد و توسعه بدهیم، به طرف موضوع هایی مثل ریاضیات و هندسه برویم و سعی کنیم که موفق باشیم.

متأسفانه تصمیمی که به شکل مخفیانه به عنوان بخشی از زندگی شخصی گرفته می شود تا با بخش تاریک وجود مقابله شود، می تواند باعث شود | خودآگاه و ناخوداگاه موقعیت هایی مخالف اتخاذ کنند و موقعیت های مخالف می تواند به سرعت روی دیگر تصمیمها اثر بگذارد. دو نیمه یین و یانگ هرگز با هم یکی نمی شوند. شکاف میان تاریکی و روشنایی در اینجا کاملا آشکار است؛ اما می توان همین طور هم شروع کرد.