کتاب طلای درون

Inner gold
نقشه ی راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی‮‬‏‫‬‮
کد کتاب : 6644
مترجم :
شابک : 978-6009225163
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب طلای درون اثر رابرت الکس جانسون

رابرت آ. جانسون ، نویسنده پرفروش کتاب "او ، او ، ما" و سایر آثار کلاسیک روانشناسی ، یک عمر بینش و تجربیات خود را در این کتاب ساده خوان که توضیحی برای طرح ریزی روانشناختی است به اشتراک می گذارد – یعنی این کتاب به ما یاد می دهد چگونه ویژگی هایی که در دیگران می بینیم در واقع در خود ما هستند . وی با بهره گیری از مسیحیت اولیه ، کیمیاگری قرون وسطایی ، روانشناسی عمیق و افسانه های "مرد هلندی پرنده" و "پادشاه همیشه و آینده" سعی می کند اصول روان شناسی را برای خوانندگانش واضح و نیز جذاب کند. او همچنین به بررسی موضوعات تنهایی ، دین بنیادگرایی و ابعاد معنوی روانشناسی می پردازد.
جانسون ، یکی از تأثیرگذارترین و بینا ترین تحلیل گران نسل خود است. او از میان کسانی که ایده های آنها عمیق ترین استعاره های خود و روان ما را شکل داده است از سنت کارل یونگ و جوزف کمپبل در میان کسانی پیروی می کند. کتاب های او در سراسر جهان به دلیل ارائه ی نظریه های پیچیده ی یونگ با سادگی و لطف و جذابیت شناخته شده اند. یکی از تأثیرگذارترین مفسران نظریه ها و روش های علمی کارل یونگ ، بینش و تجربیات خودش را در این کتاب جذاب و گیرا که در مورد فرافکنیاست به اشتراک می گذارد - دیدن ویژگی های مثبت و منفی در دیگران قبل از اینکه متوجه شوید این ها از ویژگی های خود شماست.
کتاب طلای درون را سیمین موحد ترجمه کرده است. این کتاب توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده است.

کتاب طلای درون

رابرت الکس جانسون
رابرت الکس جانسون (زاده 26 مه 1921 - درگذشته 12 سپتامبر 2018) تحلیلگر ، روان درمانگر و نویسنده آمریکایی بود.کتاب های او بیش از 2.5 میلیون نسخه فروخته استجانسون در پورتلند، اورگان متولد شد. او در دانشگاه اورگان و دانشگاه استنفورد تحصیل کرد. پس از چهار سال اقامت در صومعه، جانسون در سال 1967 به کالیفرنیا بازگشت. او کار خود را به عنوان روان درمانگر از سر گرفت و در کلیسای جامع سنت پل در سن دیگو سخنرانی کرد .جانسون همچنین در Sri Aurobindo Ashram در پوندیچری هند تحصیل کرد. در سال 2002 دکترای افتخاری...
نکوداشت های کتاب طلای درون
The healing power of Robert's writing is palpable.
قدرت شفابخشی نوشته های رابرت قابل لمس است.
Marion Woodman

Robert Johnson's work always has that naked intensity that tells you you're in the psychic house of an honest man
کارهای رابرت جانسون همیشه آنقدر عریان است که به شما می گوید در خانه ی روان یک مرد صادق هستید.
Robert Bly

قسمت هایی از کتاب طلای درون (لذت متن)
هنگامی که در زندگی چشم ما به روی فرصتی جدید باز می شود، اغلب برای اولین بار آن را در اشخاص دیگر می بینیم. در این هنگام، بخشی از وجود ما که تاکنون پنهان و مخفی بوده در حال بروز و ظهور است اما به صورت مستقیم از ناخودآگاه به آگاهی ما وارد نمی شود بلکه از طریق میانجی یا میزبانی سفر می کند. هنگامی که ما طلای خود را بر کسی فرافکنی می کنیم، ناگهان مجذوب آن شخص می شویم. اولین اشاره ضمنی این امر، هنگامی است که شخص دیگر در نظر ما چنان برجسته و مهم به نظر می رسد که در تاریکی می درخشد. این نشانه ای قطعی است از این که چیزی در درون ما در حال تغییر است و ما در حال فرافکنی طلای درون خود به شخص دیگری هستیم. وقتی ما ویژگی هایی را که به شخص دیگر نسبت می دهیم می بینیم،[ در حقیقت ]عمق و محتوای درون خود را درمی یابیم. طلای ما ابتدا از ما به سوی آن ها می رود اما سرانجام به سوی ما بازمی گردد. فرافکنی طلای درون، بهترین فرصت را برای ارتقاء آگاهی در اختیار ما قرار می دهد.

برق چشمان تو هنگامی که می بینیم که طلای روحی خود را به کسی می سپاریم تا آن را برای ما نگه دارد، به چند روش ممکن است نسبت به این امر عکس العمل نشان دهیم. ممکن است به سراغ او برویم و بگوییم، «معنای زندگی من ناگهان در برق چشمان تو ظاهر شده است. می توانم درباره آن با تو صحبت کنم؟» راه دیگر این است که بگویم «من طلای درون خود را به تو سپرده ام. ممکن است مدتی آن را برایم حمل کنی؟» اما ما به ندرت رویدادها را این گونه می بینیم