کتاب فیلسوفان یونان باستان از طالس تا ارسطو

The Greek Philosophers
کد کتاب : 21261
مترجم :
شابک : 978-9642241699
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فیلسوفان یونان باستان از طالس تا ارسطو اثر دبلیو کی سی گاتری

شکی نیست که خرد و فرزانگی خاور باستان از دانش و معرفت یونان قدیم ریشه ای ژرفتر داشته است. اما آنچه فلسفه یونانی یا فیلوسوفیا را - به ویژه ار لحاظ مصداق ومفهوم و مضمون - بر شناخت و حکمت پیشین امتیاز می بخشد فروغی است که از اندیشه های یونان دیرینه بازتافته ، به اوج بربالیده ، و در میان ملت ها و اقوام دیگر سخت اثر نهاده است.
این کتاب شرح زندگی فیلسوفان و رئوس اندیشه های فلسفی آنهاست. اما با تمام تاریخ فلسفه هایی که مترجم می شناسد، تفاوتهای عمده دارد. علاوه بر بخشهای طنزآمیز مربوط به فیلسوفان ساخته ی خیال نویسنده، که در آثار مشابه نظیر ندارد. به راستی خود اثر بدیع مستقلی را تشکیل می دهد.
اشکالات ابتدایی تفکر فلسفی برای اولین بار در دوران باستان در جامعه برده داری پدیدار شده است. فلسفه باستان ویژگی های بسیار بارزی دارد که بعدها در فلسفه مدرن غرب بروز می کند. در دوران باستان فلسفه بر علم متکی نبود و نارس بود؛ زیرا که بر همان سطح رشدی که جامعه به آن رسیده بود و بر شناسایی های سطحی و ابتدایی آن دوران تکیه داشت و بنابر این نمی توانست علمی باشد. پیش از فلسفه، ادیان مختلفی بودند که به تمام پرسش های مردم جواب می دادند. این پاسخها و توضیحات دینی سینه به سینه و نسل به نسل انتقال و جریان می یافت.

کتاب فیلسوفان یونان باستان از طالس تا ارسطو

دبلیو کی سی گاتری
ویلیام کیت چمبرز گاتری (William Keith Chambers Guthrie؛ ۱ اوت ۱۹۰۶ – ۱۷ مه ۱۹۸۱) (عضو آکادمی بریتانیایی)، محقق کلاسیک اهل اسکاتلند بود. او برای اثر مهم‌اش، تاریخ فلسفه یونان، که در شش مجلد و بین سال‌های ۱۹۶۲ تا زمان مرگش منتشر شدند، مشهور است. او بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۷۳، دارنده کرسی استاد لورنس فلسفه باستان در دانشگاه کمبریج و بین سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۲رئیس کالج داونینگ، کمبریج بود.تاریخ فلسفه یونان او در ۱۸ مجلد به فارسی ترجمه شده است. مترجمان این اثر، مهدی قوام صفری (۸ مجلد)...
دسته بندی های کتاب فیلسوفان یونان باستان از طالس تا ارسطو