کتاب کیمیای سعادت

The Alchemy of Happiness
کد کتاب : 21554
شابک : 978-9643516567
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 908
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1105
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

کیمیای سعادت
The Alchemy of Happiness
کد کتاب : 114489
ویراستار :
شابک : 978-9640022344
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

کیمیای سعادت
The Alchemy of Happiness
کد کتاب : 120327
شابک : 978-6005744200
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 832
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

کیمیای سعادت(دو جلدی)
Kimiyaye Saadat
کد کتاب : 59634
مترجم :
شابک : 978-9644451898
قطع : وزیری
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب کیمیای سعادت اثر امام محمد غزالی

"کیمیای سعادت" از "ابو حامد امام محمد غزالی طوسی" شاهکاری است در حوزه ی اخلاق زندگی که در آخرین سال های سده ی پنجم هجری به فارسی نگارش شده است. این اثر گرانبها که یکی از نمونه های درخشان نثر فارسی به حساب می آید، چکیده ای است از کتابی با دو برابر حجم حاضر که "امام محمد غزالی" آن را تحت عنوان "احیاءالعلوم" به زبان عربی تالیف نموده است. البته با توجه به مطالب مهم عرفانی، اخلاقی و انسان شناختی موجود در "کیمیای سعادت"، این اثر بیشتر از اینکه چکیده ی کتاب قبلی تلقی شود، نسخه ی فارسی و گلچین شده ی آن به حساب می آید.
نثر "امام محمد غزالی" فصیح و دقیق است و این سبب شده تا کمتر نویسنده ای بتواند از حیث سلاست متن و در عین حال غنا و دقت نگارشی، با وی رقابت کند. نثر به کار رفته در این کتاب، نثر صوفیه است که از ویژگی های آن می توان به جلوه ی آهنگین و موسیقیایی متن در کنار عنصرهای جناس، سجع و تکرار اشاره کرد. این ساختارهای موزون و آرایش های هجایی منظم، تشبیهات و تمثیل های "امام محمد غزالی" را در نثری که بوی شاعرانگی دارد به خواننده منتقل می کند. بیان آهنگین و نظم وار مطلب سنگین فقهی و فلسفی، نفوذ آن را در مخاطب بیشتر می کند و حسی خوشایند را از تجربه ی مطالعه ی "کیمیای سعادت" به دست می دهد. این اثر ارزنده ی ادبی که مضامین خود شناسی، خداشناسی و دنیا و آخرت شناسی را مورد بررسی قرار داده، این بار با مقدمه و تصحیح "بهاءالدین خرمشاهی" در اختیار خوانندگان قرار گرفته تا با توضیحات مختصر بعضی از واژگان دشوار و ارائه ی معنای آیات و احادیث، خوانش آن برای مخاطبان راحت تر گردد.

کتاب کیمیای سعادت

امام محمد غزالی
ابی حامد محمد بن محمد الغزالی الشافعی، ملقب به حجت‌الاسلام زین الدین الطوسی و امام محمد غزالی (۴۵۰ — ۵۰۵ ه‍.ق) همه‌چیزدان، فیلسوف، متکلم و فقیه ایرانی و یکی از بزرگترین مردان تصوف سدهٔ پنجم هجری است. او در غرب بیشتر با نام‌های Al-Ghazali و Algazel شناخته می‌شود.محمد غزالی به سال ۴۵۰ هجری قمری در توس از اعمال خراسان دیده به جهان گشود. در دوران کودکی در زادگاهش تعلیمات خود را فرا گرفت. پدرش از رشتن پشم، گذران زندگی می‌کرد. آنچه می‌رشت در دکانی در بازار پش...
قسمت هایی از کتاب کیمیای سعادت (لذت متن)
بدان که توبه بازگشتن به خدای تعالی است. اول قدم مریدان است و بدایت راه سالکان است. و هیچ آدمی را از این چاره نیست؛ که پاک بودن از گناه، از اول تا به آخر، کار فرشتگان است.

بدان که میزبانی کردن دوستی را بر طعام، از بسیاری صدقه فاضل تر است، که در خبر است که بر سه چیز حساب نکنند بر بنده: آنچه به سحور خورد و آنچه بدان افطار کند و آنچه با دوستان خورد. امیرالمومنین علی - کرم الله وجهه- می گوید که «یک صاغ طعام پیش برادران نهم، دوست تر دارم از آنکه بنده ای آزاد کنم.

یونس پیامبر (ع) نان پاره و تره ای - که وی کشته بودی - پیش دوستان نهادی و گفتی: «اگر نه آنستی که لعنت کرده است خدای تعالی متکلفان را، تکلف کردمی.